شناسهٔ خبر: 39167471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سال ۹۸ رقم خورد؛

افزایش ۱۰ درصدی تولید برق در نیروگاه مفتح

سمانه پورعبدالله

سرپرست معاونت تولید نیروگاه شهید مفتح اعلام کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان با تولید شش میلیارد و ۳۳۰ میلیون کیلووات انرژی در سال ۹۸ بیش از ۱۰ درصد افزایش تولید نسبت به قرارداد فروش انرژی داشته است.

صاحب‌خبر -

پژمان اختری تصریح کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان با تولید شش میلیارد و ۳۳۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال ۹۸ ضمن ثبت رکوردی کم سابقه در تاریخ نیروگاه و افزایش تولید نسبت به سال قبل، به بیش از ۱۰ درصد افزایش تولید نسبت به قرارداد تکلیفی انرژی دست یافت.

وی رشد کمی را متناسب با رشد کیفی نیروگاه دانست و اعلام کرد: این میزان افزایش تولید با بهبود شاخص های کیفی نیروگاه همراه بوده و علت آن کسب رتبه برتر مشارکت در کنترل فرکانس، رتبه اول نرخ انرژی قابل تولید، رتبه اول ضریب اطمینان و رتبه دوم درصد آمادگی است.

اختری با بیان اینکه از پنج شاخص ارزیابی نیروگاه های حرارتی کشور، نیروگاه شهید مفتح موفق شد در سه شاخص رتبه اول و در یک شاخص رتبه دوم را کسب کند، اظهار کرد: موفقیت های به دست آمده در سال های اخیر نتیجه تلاش و همدلی کارکنان این نیروگاه بوده است که تمام همت خود را برای تأمین برق مورد نیاز شبکه و خدمت به مردم عزیز کشورمان به کار گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» ابرازامیدواری کرد تا در سال ۹۹ همسو با سیاست های ابلاغی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، با ادامه روند موفقیت آمیز سال گذشته، رکورد جدیدی در تولید حداکثری انرژی به ثبت برسد و عملکرد کمی و کیفی نیروگاه همچنان در مسیر رشد و موفقیت قرار داشته باشد.

اختری با اشاره به شیوع کروناویروس در کشور ضمن ادای احترام به حافظان سلامت جامعه و تقدیر از کادر درمانی کشور و همچین آرزوی سلامتی برای آحاد مردم، از کارکنان نیروگاه ها به عنوان سربازان گمنام صنعت برق نام برد که در شرایط فعلی با همت و تلاش خستگی ناپذیر خود در سنگر تولید برق حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، نیروگاه شهید مفتح علاوه بر تولید برق پایدار در عرصه تولید محلول ضدعفونی کننده سطوح و توزیع این محلول در بین مراکز بهداشتی و درمانی و ادارات استان همدان نقش قابل توجهی در زمینه مقابله با کروناویروس داشته و در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود و با هماهنگی استانداری همدان روزانه بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح را در بین ادارات استان همدان توزیع می کند. در ضمن این نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی و دارا بودن نخستین برج خشک هیبرید و نخستین استفاده کننده از پساب تصفیه شده در کشور موفق به کسب رتبه برتر آمادگی تولید در سال های ۹۶ و ۹۷ شد.

انتهای پیام

نظر شما