شناسهٔ خبر: 39167436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱۷ وقف جدید در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۱۷ وقف جدید با نیات مختلف فرهنگی و اجتماعی ظرف یک سال اخیر در استان به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی گزارش داد: کل موقوفات در این استان ۲۵ هزار مورد است.

وی افزود: این تعداد موقوفات با ۸۰۰ مورد نیت واقفان دامنه وسیعی از موضوعات مذهبی و اجتماعی را شامل می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: ۸۰۰ مورد نیت واقفان خراسانی ظرف پارسال اجرا و از محل برخی از این نیات ۲۲ هزار مراسم مذهبی و انقلابی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان برگزار شد. 

وی ساماندهی و فعالسازی اعضای هیات امنا و خدام بقاع، رصد و نظارت بر نذورات مردمی و راه‌اندازی مراکز افق با رویکرد اجتماعی فرهنگی و قرآنی را نیز از اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حوزه بقاع متبرکه برشمرد.

حجت‌الاسلام ایزدی گفت: ظرف یک سال اخیر دوره‌های آموزشی سبک زندگی نیز با  ۵۹ کلاس در ۲۹ پایگاه در سطح خراسان رضوی برای عموم شهروندان برگزار شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۵۰ مبلغ در مناسبتهای مختلف دینی و فرهنگی برای اجرای برنامه به بقاع متبرکه در سطح خراسان رضوی اعزام شدند.

۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.

نظر شما