شناسهٔ خبر: 39167341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام هنرمند چینی: ایران قوی باش

پکن- ایرنا- «روی ونگ» هنرمند و نقاش چینی که با هدف قدردانی از کادر درمانی و پزشکی سراسر جهان به ویژه کشورش که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند پیام‌هایی را با استفاده از تکنیک نور و رنگ در یکی از میدان‌های پکن پخش می‌کرد در یکی از پیام هایش به زبان فارسی نوشت: «ایران قوی باش».

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این هنرمند چینی لباسی شبیه پرستاران و پزشکان پوشیده بود و با اضافه کردن دو بال نورانی، خود را به صورت فرشته در آورده بود تا قدردانی خودش را از پزشکان و پرستاران سراسر جهان نشان دهد این هنرمند چینی در یکی از پیام‌هایش به فارسی نوشته بود «ایران قوی باش». 

پیش از این شمار زیادی از مردم و هنرمندان چین با انتشار ویدیوهایی به زبان‌های فارسی و چینی، مردم ایران را به استقامت و مبارزه در برابر ویروس کرونا دعوت کرده بودند. 

بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، آمار کل مبتلایان در این کشور تا کنون به ۸۱ هزار و ۶۳۹ تن و آمار جان باختگان هم سه هزار و ۳۲۶ تن رسیده است که 34 تن از جان باختگان از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور هستند. 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۱۶۰ تن فوت شده و ۲۲۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند. 

نظر شما