شناسهٔ خبر: 39167323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی بارش باران، وزش باد و رگبار در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه بارشی با احتمال رگبار، تگرگ و وزش باد به نسبت شدید به استان خبر داد و گفت: کشاورزان باید هشدارهای مربوط به این وضعیت جوی را در دستور کار داشته باشند.

صاحب‌خبر -

رسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پیش‌بینی رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید در اغلب مناطق استان اظهار کرد: وضعیت جوی پیش‌بینی شده، از ظهر امروز آغاز و تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت، لذا کشاورزان باید با عمل به توصیه‌های هواشناسی تمهیدات لازم را در راستای  آمادگی برای راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ در باغات داشته باشند. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان محافظت از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها با توجه به بارش‌های رگباری، تگرگ و وزش باد را مورد تاکید قرار داد و افزود: محافظت از نهال‌های تازه غرس شده هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی تصریح کرد: خودداری از ورود دام به مناطق مرتفع با توجه به بارندگی و احتمال وقوع صاعقه هم مد نظر قرار گیرد.

همتی متوسط بارش استان زنجان از اول مهرماه تا صبح روز گذشته را 246 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با بارش 296 میلی‌متری سال گذشته در این بازه زمانی کاهش 17 درصدی را نشان می‌دهد.

وی نرمال بارش استان زنجان را تا نیمه فروردین‌ماه 205 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بارش 246 میلی‌متری سال‌جاری نسبت به بارش نرمال افزایش 20 درصدی یافته است.

شایان ذکر است، متوسط بارش کل کشور در بازه مشابه 225 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد؜ کاهش و نسبت به نرمال  23 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما