شناسهٔ خبر: 39167180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حال و هوای نیمه شعبان با پویش «هر خانه، یک پرچم» در اصفهان

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن نیمه شعبان و پررنگ بودن فضای معنوی این روز در اصفهان، قصد داریم امسال با مزین کردن سر درب منازل به نام حضرت حجت حرکت جمعی معنوی در اصفهان رقم بخورد تا با توسل به نام حضرت حجت(ع) در کنار رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا در اصفهان ریشه‌کن شود.

صاحب‌خبر -

محسن کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص پویش «هر خانه، یک پرچم» اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد جبهه مردمی سلامت اصفهان متشکل از هیأت‌های مذهبی، مراکز تربیتی و عناصر فرهنگی شهر اصفهان آغاز به کار کرد و تا امروز توانسته در برخی موضوعات مانند گندزدایی بیمارستان‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در بین محرومان، تولید ماسک و... ایفای نقش کند.

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان افزود: در کنار این اقدامات با توجه به اعیاد شعبانیه و تعطیل بودن اجتماعات و هیأت‌های مذهبی پویشی تحت عنوان «هر خانه، یک پرچم» راه‌اندازی شد تا اگر اکنون از طریق اجتماعات نمی‌توان فضای معنویت‌بخشی شهر را پیش برد از طریق مزین کردن سر درب منازل به نام مبارک حضرت حجت(عج) این اتفاق صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن نیمه شعبان و اینکه همیشه فضای معنوی این روز همیشه در اصفهان بسیار پررنگ بوده و امسال مردم امکان بیرون آمدن از خانه را ندارند، با مزین کردن سر درب منازل به نام حضرت حرکت جمعی معنوی در اصفهان رقم بخورد، هم از نظر تعظیم شعائر دینی و  هم از باب توسل و تبرک به نام حضرت حجت(عج) تا در کنار رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا در اصفهان ریشه‌کن شود.

کریمی خاطرنشان کرد: این پویش دو بخش دارد، یک بخش خیرینی هستند که در سال‌های گذشته در نیمه شعبان هزینه‌هایی پیرامون پذیرایی، اجتماعات و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان داشتند و الآن چون امکان انجام این فعالیت‌ها نیست، هزینه خود را برای تهیه پرچم‌هایی که سر درب منازل پخش می‌شود اختصاص می‌دهند.

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان تصریح کرد: بخش دوم این پویش توزیع این پرچم‌ها به صورت محلی است که از طریق مساجد محلات در اختیار منازل قرار می‌گیرد تا سر درب منازل نصب شوند، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش، جهت خرید پرچم به سایت www.chashmentezar.ir/parcham مراجعه کنند.

انتهای پیام/63095/ح30/

نظر شما