شناسهٔ خبر: 39167011 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یک استاد متخصص جامعه شناسی مطرح کرد:

لزوم واکاوی فرهنگ خانه نشینی/ جهان پس کرونا تغییر پیدا می‌کند/ چالش افزایش تنش و روابط گرم تر در ایام کرونایی

مجید فولادیان از تغییر چهره جهانی درایام پس از کرونا خبر داد و بر لزوم واکاوی فرهنگ خانه نشینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فولادیان، استاد جامعه‌شناسی، با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ خانه نشینی در این ایام گفت: کرونا جهان را به دو زمان تقسیم کرد. زمان قبل از بیماری و زمان بعد از بیماری.

او افزود: در تمام روابط اجتماعی ساختارها و ساز و کارها آثار کرونا مشهود است و سبب تحول شده است. اگر کرونا به پایان برسد متوجه می‌شویم تغییرات عمیقی ایجاد شده است.

فولادیان خاطرنشان کرد: ممکن است روزی فرا برسد که ما در فضایی زندگی ‌کنیم که همانگونه با آنفولانزا کنار آمده‌ایم، با کرونا زندگی کنیم و در آن زمان رفتار آدم‌ها متفاوت می‌شود. مسئله‌ای که در این میان مطرح است این بوده که با جهان جدید بعد از کرونا مواجه خواهیم شد.

او با اشاره به خانه‌نشینی این روزهای افراد گفت: معمولاً مردها و زن ها به هر دلیلی ساعات زیادی در کنار هم نیستند و در حال حاضر فرصت شده تا تمام روز خود را در کنار یکدیگر باشند و با دو پدیده همزمان مواجه هستیم یکی تنش زیاد و دیگری روابط گرم‌تر.

این استاد حوزه جامعه شناسی خاطرنشان کرد: افراد در گذشته تنها دو ساعت با یکدیگر تعامل داشتند در حال حاضر ساعت زیادی را با یکدیگر در ارتباط هستند آنها درباره آن دو ساعت فرمول جدیدی برای زندگی داشتند و در حال حاضر نیز باید فرمول دیگری باید برای آن در نظر بگیرند.

فولادیان خاطرنشان کرد: تنش و روابط گرم هر دو با هم رخ خواهد داد و افراد آموزش خواهند گرفت که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشد. در حال حاضر فرهنگ خانه‌نشینی باید مورد واکاوی قرار بگیرد و به عنوان فرهنگ جدیدی مطرح شود و برای تنش‌ها و خوشی‌های جدید نیز باید فرمولی پیدا کنند تا زندگی مطلوب‌تر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما