شناسهٔ خبر: 39164384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شهری و روستایی

تعطیلی دانشگاه های اصفهان تا ۱۵ اردیبهشت؛ بازگشایی مدارس مرحله‌ای/ تعطیلی اکثر مشاغل تا ۲۰ فروردین

سخنگوی ستاد استانی پيش‌گيري و مقابله با ویروس کرونا (corona) خاطرنشان کرد: اداره ها باید با یک سوم ظرفیت و حتی کم تر تا ۲۰ فروردین ماه به فعالیت بپردازند و با تشخیص مدیر اداره تعداد نیروها باید به حداقل برسد.

صاحب‌خبر -

حجت الله غلامی در گفتگو با ایسنا در مورد بیست و دومین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که شامگاه (جمعه- ۱۵ فرودین) در استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبات این جلسه از فردا شنبه صنوفی که مایحتاج ضروری مردم، مثل فرآورده های لبنی، اقلام بهداشتی و دارو را تامین می کنند مثل روزهای قبل باز هستند و دیگر شغل ها تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل هستند. همینطور اداره ها باید با یک سوم ظرفیت و حتی کم تر تا این تاریخ به فعالیت بپردازند و با تشخیص مدیر اداره تعداد نیروها باید به حداقل برسد.

او ادامه داد: مدرسه ها نیز تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل هستند و در این جلسه پیشنهاد شد که دانشگاه ها تا ۱۵ اردیبهشت ماه در استان اصفهان تعطیل باشند و دانشجویان بدون آنکه در سوابق تحصیلی آنان قید شود جایز به حذف ترم خود باشند که البته این پیشنهادها باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا فرستاده شود تا نظر نهایی را این ستاد بدهد.

سخنگوی ستاد استانی پيش‌گيري و مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: ادامه تعطیلی مدارس هم پس از تاریخ ۲۰ فروردین تصمیم گیری می شود و این احتمال که تا ۱۵ اردیبهشت ماه مدارس هم تعطیل باشند وجود دارد، ولی در این مدت باید دروس در فضای مجازی و سامانه یکپارچه " شاد" به دانش آموزان ارائه شود.

غلامی اظهار کرد: درصورتی که قرار به بازگشایی مدرسه ها شد پیشنهاد استان اصفهان این است که این بازگشایی مرحله ای انجام شود به این معنی که از مناطقی که کم ترین بیماری و کمترین جمعیت دانش آموزی را داشته ایم این بازگشایی آغاز شود. بدین ترتیب به احتمال زیاد بازگشایی مدارس با حفظ پروتکل های بهداشتی ابتدا از روستاها آغاز می شود و بعد به شهرهای کوچک و مراکز استان ها خواهد رسید.

او خاطرنشان کرد: همینطور در این جلسه، آموزش و پرورش متعهد شد به اندازه نیازِ تمام دانش آموزان ماسک و اقلام بهداشتی را ذخیره کند. تمام این پیشنهادها به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه شده و به احتمال قوی ستاد ملی تا یک شنبه ۱۷ فروردین ماه تصمیم گیری خواهد کرد.

نظر شما