شناسهٔ خبر: 39164309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمار قربانیان کرونا در اروپا از ۴۰هزار نفر فراتر رفت

خبرگزاری فرانسه با استناد به آمارهای رسمی دولت‌های اروپایی اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا به بیش از ۴۰هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه روز جمعه با استناد به آمارهای رسمی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای اروپایی اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در قاره اروپا اکنون از مرز 40 هزار نفر عبور کرده است.

ایتالیا با بیش از 14500 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، بیشترین آمار قربانیان کرونا را بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و پس از این کشور، اسپانیا با حدود 11 هزار مورد مرگ‌ومیر در رتبه دوم جای گرفته است. این دو کشور در سطح جهانی نیز تاکنون بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا را داشته‌اند.

علاوه بر ایتالیا و اسپانیا، 2 کشور اروپایی دیگر (مشخصاً فرانسه و انگلیس) نیز از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، از کشور چین ــ که در رسانه‌های غربی همچنان به‌عنوان مبدأ شیوع کرونا معرفی می‌شود ــ پیش افتاده‌اند.

ایتالیا و اسپانیا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا نیز رتبه‌های اول و دوم را بین کشورهای اروپایی دارند. تاکنون حدود 120 هزار فرد مبتلا به کرونا در ایتالیا شناسایی شده‌اند و در اسپانیا نیز تقریباً 118هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

انتهای پیام/.+

نظر شما