شناسهٔ خبر: 39164218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

قطعی برق در شهر بیرجند برطرف شد

رکنا: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برق برخی محله‌های شهر بیرجند که در اثر رعد و برق شدید قطع شده بود، با تلاش امدادگران این شرکت وصل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، مهدی دادگر افزود: عصر امروز به دلیل رعد و برق شدید و صاعقه برق برخی محله‌های مرکز استان از جمله خیابان غفاری و برخی محلات شمال شهر بیرجند قطع و در اسرع وقت مشکل رفع شد.

وی بیان کرد: رعد و برق و صاعقه ممکن است به تجهیزات شبکه برق آسیب وارد کند چون بیشتر شبکه‌ها هوایی است و هنگام آسیب، تجهیزات مورد نیاز جایگزین یا شبکه از مدار خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: شبکه برق همیشه ممکن است از شرایط جوی دچار خسارت شود که در اولین فرصت مشکل رفع و شبکه به حالت پایدار برگشت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمامی شرایط آب و هوایی باید شبکه برق را پایدار نگه داریم گفت: شبکه‌ها چون در برابر حوادث آسیب پذیر هستند نمی‌توان گفت برق مجدد قطع نخواهد شد اما مهم این است که در صورت قطعی برق، در اسرع وقت مشکل رفع می‌شود.

دادگر با بیان اینکه اکنون مشکل خاصی درخصوص قطعی برق شهرستان بیرجند نداریم افزود: شبکه و تجهیزات برق در شمال و جنوب شهر بیرجند تفاوتی ندارد و برق با ولتاژ استاندارد در همه جا جاری است لذا ممکن است رعد و برق در هر منطقه‌ای سبب قطعی برق شود.

وی تاکید کرد: شهروندان باید سیستم‌های حفاظتی برای برق داخلی ساختمان را داشته باشند تا در صورت رعد و برق و صاعقه از وسایل برقی آنها محافظت شود.

سامانه بارشی جدید که دیروز (پنجشنبه) وارد خراسان جنوبی شد، در روزهای آتی تقویت می‌شود و احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما