شناسهٔ خبر: 39164096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرر هنگفت ایتالیایی‌ها از تعطیلی فوتبال

تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث ضرر ۲۵۰ میلیون یوروی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فوتبال ایتالیا، با تعطیلی سری آ ایتالیا، فوتبال این کشور دچار خسارت هنگفتی نزدیک به ۲۵۰ میلیون یورو شده است. این اتفاق تا ۱۰ درصد سود خالص درآمدزایی کشور ایتالیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به لطف حامیان مالی، فوتبال ایتالیا هر فصل حدود ۶۰۰ میلیون یورو درآمد داشت، اما حالا با شیوع کرونا و بحث تعطیلی فوتبال تا سالیان آینده این خسارت گریبانگیر فوتبالی‌های این کشور خواهد ماند. مارکو بلینازو، اقتصاددان ایتالیایی به خبرگزاری اسپانیا آ اس گفت: اگر سری آ از سر گرفته نشود، ضرر‌های این فصل چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار می‌شوند. واضح است که خسارات ناشی از خروج احتمالی برخی از حامیان مالی از ایتالیا در فصول آینده ضرر بیشتری به فوتبال این کشور خواهد زد.  

او توضیح داد: ضرر‌های امسال فقط یک سوم این فصل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سال آینده خسارت مالی به اندازه ۱۲ ماه خواهد بود. بحرانی که بسیاری از شرکت‌های فوتبال را به لرزه در خواهد آورد و آن‌ها را مجبور می‌کند که هزینه‌های خود را کاهش دهند و اولین کاری که شما خواهید کرد کاهش هزینه‌های تبلیغاتی است.

باشگاه‌های ایتالیایی در نظر دارند تولید البسه خود را از سر بگیرند تا شاید خسارت مالی آنها تا حدی جبران شود.

بیشتر بخوانید: درآمد نجومی رونالدو با وجود شیوع ویروس کرونا

انتهای پیام/

نظر شما