شناسهٔ خبر: 39164075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتوبوسرانی اصفهان با ۲۷ خط از شنبه خدمات‌رسانی می‌کند

اصفهان - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان با حدود یک سوم ظرفیت یعنی ۲۷ خط از شنبه شانزدهم فروردین به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

حمید رضا دافعیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه‌های ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به‌منظور کاهش ترددهای غیر ضروری حدود ۲۷ خط از حدود یکصد خط اتوبوسرانی در کلانشهر اصفهان فعال است و اقدام به جابه جایی مسافران می‌کند.

وی با اشاره به کاهش حدود ۹۰ درصدی مسافران اتوبوسرانی اصفهان پس از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: خطوط اتوبوسرانی که در زمان حاضر فعال است با توجه به نیازسنجی انجام شده در ماه‌های گذشته انتخاب شد.

دافعیان، ساعت کار اتوبوس‌های اصفهان را از ۶ صبح تا ۲۱ شب اعلام و اضافه کرد: اتوبوسرانی اصفهان در روزهای تعطیل رسمی و جمعه‌ها تا اطلاع ثانوی، خدمات‌رسانی ندارد.

وی با بیان اینکه نحوه فعالیت اتوبوسرانی اصفهان تا اطلاع ثانوی به همین شکل خواهد بود، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر سرویس‌دهی به باغ رضوان نیز انجام نمی شود.

ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان حدود یکهزار دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۱۰ سال دارد و روزانه (در شرایط عادی) به طور متوسط ۶۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می کند.

درحالیکه سرویس های اتوبوسرانی اصفهان در روزهایی که طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اجرا می شود با حدود یک سوم ظرفیت فعالیت می کند، قطار شهری اصفهان همچنان تعطیل است.

خط یک قطار شهری اصفهان از روز شنبه بیست و چهارم اسفند سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

کلانشهر اصفهان، مرکز استان اصفهان دارای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما