شناسهٔ خبر: 39163405 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش تگرگ همراه با وزش باد‌های شدید در اغلب نقاط کشور/ هوای تهران سرد می‌شود

گودرزی گفت: امشب در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و رخداد تگرگ خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در شمال شرق و شرق و همچنین ارتفاعات جنوب شرق و شمال غرب بارش باران پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه موج جدید بارشی از نوار شمالی کشور عبور می کند، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی روز شنبه علاوه بر شرق و شمال شرق در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز واقع در استان های قزوین، تهران و شمال سمنان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد و برای مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

گودرزی ادامه داد: روز یکشنبه در مناطق شمال شرق، سواحل شرقی خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید ادامه دارد، ضمن آنکه در بخش های شرقی و جنوب شرق با گرد و خاک همراه است.

 آسمان پایتخت بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را در تهران خواهیم داشت، ضمن آنکه طی روزهای شنبه و یکشنبه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید برای تهران پیش بینی می شود.

وی بیشینه و کمینه دمای امروز تهران را ۲۲ و ۱۱ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دما در اکثر مناطق کشور کاهش محسوس دما را تجربه خواهد کرد که تهران از این قاعده مستثنی نیست و طی این ۲ روز بین ۴ تا ۵ درجه دمای تهران کاهش می یابد.

به گفته گودرزی، امروز در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی علاوه بر رگبار و رعد و برق، وزش بادهای شدید موقتی رخداد تگرگ هم خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز شنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، برخی از مناطق خراسان جنوبی و شمال استان کردستان، همدان مرکزی و سمنان رخداد تگرگ را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما