شناسهٔ خبر: 39162886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شیراز: ثروتمندان شهر یاری‌رسان ۶۰ هزار کارگر روزمزد باشند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی آورند، گفت: مومنان در آستانه نیمه شعبان به یاری یکدیگر بشتابند و برای ایجاد آرامش روانی و اقتصادی کارگران بکوشند؛ چراکه آرامشی که در دل ‌خانواده کارگران ایجاد می‌شود، بلا را از مردم و کشور دور می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست  قرارگاه بهداشت و سلامت حرم حضرت شاهچراغ (ع) ابراز داشت: باوجود همه محدودیت‌های موجود، کادر بهداشت و درمان در کشور ما در بحران کرونا خوش درخشید و تاکنون بیش از ۶۰ میلیون نفر به‌صورت تلفنی و مجازی غربالگری شدند، حال زمان آن است که در دستگیری از مستضعفان و محرومان نیز خوش بدرخشیم و به کسانی که معیشتشان دچار مشکل شده است، کمک برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بیماری کرونا زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است، ابراز داشت: برخی افراد که به این بیماری مبتلا هستند از خدمات پزشکی بهره می‌گیرند؛ اما قریب به ۶۰هزار کارگر روزمزد ساکن شیراز که مدتی است به سر کار نرفته‌اند، در وضعیت دشواری گرفتارند.

وی با بیان اینکه براساس تحلیل جامعه‌شناسان سبک زندگی مسلمانان در مقابل سبک زندگی اروپایی-‌آمریکایی در شیوع کرونا، برتری داشته است، ابراز داشت: امروز در این فضا عیار سبک‌های مختلف زندگی خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله دژکام افزود: در سبک زندگی غربی، هر کس فقط به فکر نجات خویش است و فداکاری و ایثار در چنین بحران هایی که جان انسان به خطر می افتد معنایی ندارد در حالیکه انسان آن است که در این وضعیت سختی خود را نشان دهد و از خود بگذرد و به هم نوع خود کمک کند؛ درست مثل مردم کشورمان که در گوشه گوشه‌های شهر به فقرا یاری می‌رسانند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: نشان دادن رفتارهای مبتنی بر نیکوکاری مردم ایران به‌منظور انعکاس و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) اهمیت دارد تا نشان دهیم که در سختی‌ها سبک زندگی ایرانی-اسلامی بهتر جواب می دهد.

وی با بیان اینکه این رفتار مدنی باعنوان سند قدرتمندی سبک زندگی اسلامی به جهان معرفی می‌شود، عنوان داشت: مسلما دولت نمی تواند بار سنگین ناشی از بیماری کرونا را به تنهایی بردارد؛ ولی وقتی مردم به میدان بیایند، زیبایی کار نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما