شناسهٔ خبر: 39160342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پویش «نذر سلامت فاطمیه» در مقابله با کرونا راه‌اندازی شد

عضو انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان از راه‌اندازی پویش «نذر سلامت فاطمیه» در مقابله با کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به شرایط کشور و مقابله کادر درمان با کرونا، انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان بر آن است تا با مشارکت شهروندان و خیرین در قالب پویش «نذر سلامت فاطمیه» به یاری بیماران بشتابد.

مرکز تخصصی و فوق تخصصی زنان و نوزادان فاطمیه همدان برای مبارزه با ویروس کووید ١٩ و ارائه خدمات درمانی به زنان، مادران و نوزادان، نیازمند به حمایت و نذورات خیرین در تهیه ماسک و وسایل حفاظت فردی است و از شهروندان و چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری استان درخواست دارد تا با حمایت از این طرح  آنها را در این راه یاری کنند.

این انجمن با ارائه شماره حساب  ٢٧١١٢٦٥٠٤ و شماره شبا IR٢٦٠١٣٠١٠٠٠٠٠٠٠٠٢٧١١٢٦٥٠٤ به نام انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان خواستار پیوستن مردم به ویژه خیرین به پویش نذر سلامت و‌ نذر خدمت است.

عضو انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان در این خصوص اظهار کرد: بیمارستان فاطمیه به عنوان بیمارستان مرجع مادر و نوزاد استان همواره سهم مهمی در حفظ سلامت مادران و نوزادان و کودکان به عنوان زیربنای سلامت عمومی جامعه داشته است.

نصرالله پزشکی با اشاره به اینکه نقش این بیمارستان در مبارزه با کرونا نیز بسیار ویژه است چراکه پیشگیری و درمان مادران و نوزادان نقشی محوری در ریشه‌کنی بیماری خواهد داشت گفت: پرسنل بخش‌های زنان و نوزادان بیش از ۴۰ روز است که در صف مقدم مبارزه، شبانه‌روز در خدمت بیماران مشکوک و مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه مسوولان بیمارستان نیز با تمام توان از این عزیزان حمایت کرده‌اند اما با طولانی شدن بیماری نیاز به حمایت تشکل‌های مردمی است افزود: در این راستا انجمن حمایت از بیمارستان فاطمیه به دنبال این است با جلب مشارکت شهروندان و خیرین به یاری این عزیزان بشتابد.

عضو انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه بیمارستان فاطمیه مهمترین مرکز زایمان و مراقبت از نوزادان استان است گفت: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان فاطمیه به عنوان بخش «رفرال» و مرجع در استان  دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه دو بخش «ان آی سی یو» در این بیمارستان فعال است افزود: از آنجا که قرار است هر بیماری با مشکل کووید ۱۹ در بیمارستانی که هست درمان شود مادرانی که زایمان کرده و مشکوک به بیماری کرونا هستند، در بخش زنان «دو» بیمارستان فاطمیه بستری می‌شوند.

پزشکی با بیان اینکه این بخش برای بیماران مامایی و زایمان که مشکوک به بیماری کرونا هستند اختصاص یافته است افزود: طبق پروتکل وزارت بهداشت نوزادان مشکوک به بیماری نیز باید تحت مراقبت قرار گیرند و آزمایش‌هایی روی آنها صورت گیرد که این اقدام انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از «ان آی سی یو «یک»» بیمارستان فاطمیه نیز به نوزادانی که مادر مشکوک دارند اختصاص یافته است گفت: در حال حاضر بار بیماران مبتلا به کرونا روی دوش بیمارستان سیناست اما بیمارستان فاطمیه نیز به دلیل وجود مادران باردار از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان تاکید کرد: در این راستا هرآنچه پرسنل تجهیزات خوب و قوی داشته باشند بهتر می‌توانند از بیماران مراقبت کنند و انتقال داخل و خارج از بیمارستانی نیز کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از بیماران فاطمیه برای تهیه تجهیزات بهتر قدمی برداشته تا به کمک خیرین کنترل بهتری از بیماری کرونا صورت گیرد افزود: شماره شبای انجمن اعلام شده تا خیرین کمک‌های خود را از طریق آن داشته باشند.

پزشکی با بیان اینکه پوستری تهیه و از روز آینده با شماره کارت مورد نظر در اختیار خیرین قرار می‌گیرد و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز خواهد شد گفت: برای حمایت از مادران و نوزادان و نیز پرسنل بیمارستان امیدوارم خیرین یاریگر باشند.

وی عنوان کرد: از آنجا که مادران باردار مجبور هستند به مراکز درمانی مراجعه کنند و نمی‌توانند مراجعه نداشته باشند پس هرآنچه وسایل حفاظتی را در بیمارستان تقویت کنیم در کنترل بیماری بسیار مهم است.

عضو انجمن حمایت از بیمار و بیمارستان فاطمیه همدان بیان کرد: ریاست و مدیریت بیمارستان و ریاست و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به شدت از مادران و نوزادان و پرسنل حمایت کرده‌اند  و کم‌کاری نبوده است اما اگر خیرین هم پای کار بیایند بهتر می‌توان کنترل کرد.

 وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اطلاع نداریم این بیماری تا کی ادامه دارد و باید به میزان کافی تجهیزات و وسایل ایمنی باشد و سیستم نیز دچار خستگی نشود، می‌طلبد تشکل‌ها و انجمن‌ها پای کار باشند تا کنترل بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما