شناسهٔ خبر: 39159412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا در قم| رئیس دانشگاه علوم پزشکی: قم در منطقه سبز قرار گرفت/ ثبت نام ۴۸۹ هزار نفر در سامانه سلامت

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر میزان غربالگری در سامانه سیب در کل کشور ۶۹ میلیون نفر بوده که در قم ۹۹۲ هزار نفر غربالگری شده و با آنها تماس گرفته شده است.

به گزارش شفقنا، دکتر محمدرضا قدیر ابراز داشت: ۸۴ درصد از تماس های گرفته شده نیاز به پیگیری و ۸۵ درصد نیز نیازمند پیگیری فوری بودند که با این افراد در عرض کمتر از ۲۴ درصد تماس گرفته و پیگیری انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اذعان کرد: با توجه به اینکه تعداد مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت از میانگین کشوری کمتر است جا دارد از پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت، ماماها، بهداشت کارها، بهورزها و نیز کلیه پرسنل زحمتکش معاونت بهداشتی در شهر و روستاها قدردانی نمایم، که با تلاش و مجاهدت های مستمر خود این دستاورد مهم را رقم زدند.

او ادامه داد: از شروع طرح بسج ملی ۸ هزار و ۸۲۹ نفر افراد مشکوک به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده شدند که از این تعداد ۷۰ درصد نیاز به بستری نداشته و فاقد علامت بودند و ۲۴.۴ دهم درصد نیز نیازمند مراقبت در منزل بودند، همچنین ۶ دهم درصد با رژیم درمانی از جمله کلروکین مرخص شدند و فقط ۴.۶ دهم درصد نیاز به مراجعه به بیمارستان ها و بستری داشتند.

قدیر با اشاره به مادران باردار گفت: از ۷ هزار و ۹۰۰ مادر باردار در قم، ۷ هزار و ۸۲۵ نفر غربال شدند که از این تعداد ۲۱۵ نفر نشانه های مشکوک داشتند و از این مادران ۷۰ نفر به پزشک ارجاع شدند و ۱۱ نفر نیاز به بستری داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در سامانه salamat.gov.ir تا به امروز ۴۸۹ هزار نفر ثبت نام کردند که در این زمینه نیز قم در رتبه پنجم کشوری قرار داد.

نظر شما