شناسهٔ خبر: 39157977 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

آخرین اثرات اقتصادی کرونا بر اقتصاد آمریکا/ افزایش سه میلیون نفری بیکاری در یک هفته

همزمان با شیوع کرونا در آمریاکا با وجود اینکه آمار بیکاری به شدت افزایش یافته اما بازارهای مالی ایالات متحده تحت تاثیر افزایش قیمت نفت، با رشد در شاخص همراه بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از ای بی سی نیوز، شیوع کرونا ویروس در آمریکا به سرعت از یک بحران سلامت به یک بحران مالی تبدیل شده است که موجب تعطیل بسیاری از مشاغل، بالا رفتن صنایع را بالا می برد و بازارهای مالی را مجدداً بهبود می بخشد.

با وجود اینکه آمار بیکاری به شدت افزایش یافت اما بازارهای مالی ایالات متحده تحت تاثر افزایش قیمت نفت افزایش یافتند.

میانگین صنعتی بورس داو جونز بیش از 450 واحد  یا 2.2٪ سقوط کرد. S&P 500 با 2.3٪ صعود و Nasdaq 1.7٪  افزایش یافت.

بهترین شرکت‌های  Dow پنجشنبه غول های انرژی Chevron و Exxon Mobil بودند که به ترتیب تقریباً 11 و 7 درصد سود کسب کردند.

دونالد ترامپ صبح پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد که با دوست خود محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی صحبت کرده و ابراز اطمینان کرده است که عربستان سعودی و روسیه برای خنثی کردن جنگ در جریان جنگ خود اقدام خواهند کرد.

ترامپ گفت: شاهزاده با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرده و موافقت کرده است که حداقل 10 میلیون بشکه تولید نفت را کاهش دهد.

با این حال اندکی پس از توئیت ترامپ، سخنگوی پوتین مذاکره رئیس جمهوری روسیه را با ولیعهد سعودی تکذیب کرد

با این حال، قیمت نفت خام برنت، روز پنجشنبه بیش از 23 درصد افزایش یافته است، نفت خام West Texas Intermediate ، معیار ایالات متحده، بیش از 24 درصد افزایش یافت.

براساس داده های منتشر شده در روز پنج شنبه توسط وزارت کار آمریكا، 6,648,000 نفر در هفته منتهی به 28 مارس به دلیل بیكاری برای بیمه بیكاری ثبت نام كرده‌اند.

بحران مالی COVID-19 اقتصاد ایالات متحده را متلاطم کرده و باعث شده است هزاران مشاغل به دلیل دستور دولت آمریکا برای ماندن در منزل، تعطیل شوند.

براساس اطلاعات DOL ، صنعت خدمات  اسکان و سرویس های مواد غذایی ، یکی از سخت‌ترین ضربه‌های شیوع COVID-19 بود DOL بوده است. سایر صنایع که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند شامل مراقبت‌های بهداشتی،کمک‌های اجتماعی، تولید، خرده‌فروشی و ساخت‌وساز هستند.

رقم حیرت انگیز روز جمعه افزایش بیش از 3 میلیون نفر از رکورد قبلی - که هفته گذشته منتشر شد - است که نشان دهنده افزایش اثرات کارگری شیوع کرونا در ایالات متحده است.

انتهای پیام/4141

 

 

نظر شما