شناسهٔ خبر: 39156886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کرونا در اسرائیل؛ چرا نتانیاهو مسئولیت تامین تجهیزات پزشکی را به موساد سپرد؟ / الخلیج آنلاین: موساد با حمله به کشتی‌های تجاری در مدیترانه، مقدار زیادی تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا را ربوده

عبیدات کارشناس مسائل اسرائیل تصریح می کند: نتانیاهو برای جبران ضعف سیاستهای خود، مأموریت کثیفی را به موساد واگذار کرده و از آن خواسته است تا با پناه بردن به مافیای جهانی، تجارت در بازار سیاه و حتی، دزدی، مواد و تجهیزات ضروری و مورد نیاز بیمارستانها را فراهم کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد أبو رزق رسانه عرب زبان الخلیج آنلاین نزدیک به قطر نوشت: زمانی که ویروس کرونا به اسرائیل رسید، مسئولان آن بر کمبودهای وزارت بهداشت در زمینه تجهیزات پزشکی لازم، بویژه دستگاههای تنفس مصنوعی، برای مقابله با این بیماری، تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: با توجه به این کمبود، مسئولان رژیم صهیونیستی به نحوی با بحران ویروس کرونا برخورد کردند که گویا یک پرونده امنیتی است؛ در همین راستا، مأموریت فراهم کردن تجهیزات پزشکی از خارج، به موساد واگذار شد.

بنیامین نتانیاهو، کمیته ای به ریاست رئیس موساد، یوسی کوهن را موظف به وارد کردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستانهای اسرائیل، برای مقابله با کرونا کرد.

طبق گزارش رسانه های عبری، اسرائیل حدود 3 هزار دستگاه تنفس مصنوعی دارد، اما در صورت ادامه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سرزمینهای اشغالی، شرایط نگران کننده می شود.

در این شرایط بحرانی، موساد اقدام به واردات تعدادی از محموله های پزشکی و کیتهای ویژه تشخیص ویروس کرونا از چند دولت کرده است؛ بدون انکه راه ورود این محموله ها را فاش کند. این در حالی است که تحلیلگر مسائل اسرائیل معتقدند این اقدام از طریق دزدی دریایی صورت گرفته است. طبق گزارشها، موساد این محموله از تجهیزات پزشکی را از یکی از دولتهای خارجی وارد کرده است؛ بدون آنکه اسم این دولت ذکر شود!

به گزارش جروزالم پست، این محموله، دومین محموله ای بوده است که در طول دو هفته گذشته وارد اسرائیل شده و براساس پیش بینی ها، در صورت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس در اسرائیل، آخرین محموله هم نخواهد بود.

همانطور که می دانیم، موساد یک موسسه اطلاعاتی اسرائیلی است که در تاریخ 13 دسامبر 1949 تاسیس شده و وظایف اطلاعاتی و مأموریتهای ویژه و سرّی به آن واگذار می شود.

در همین رابطه، اسماعیل الجورانی، تحلیلگر مسائل اسرائیل در گفتگو با الخلیج انلاین تاکید کرد که موساد با تعرض به تعدادی از کشتیهای تجاری در مدیترانه، به مقدار زیادی از تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا دست یافته است.

الجورانی تصریح می کند: «پذیرش مسئولیت تامین مواد لازم برای مقابله با کرونا از سوی موساد، منعکس کننده میزان بحرانی است که اسرائیل را درگیر کرده است و در صورتی که شیوع بیماری گسترده تر شود، این رژیم توانایی مقابله با آن را نخواهد داشت».

به گفته الجورانی، موساد اجرای عملیات سرّی خارج از مرزهای خود برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی را به صورت جدی دنبال می کند و در همین راستا، تعدادی یگان تشکیل داده است که وظیفه آنها، تحرک در تعدادی از دولتهای عربی و خارجی و برنامه ریزی برای تشخیص اماکنی است که وسایل پزشکی لازم برای مبارزه با کرونا را در اختیار دارند.

اسرائیل به معیارهای اخلاقی پایبند نیست و از هیچ پیگرد بین المللی بیمی ندارد؛ به همین دلیل است که موساد آزادانه وسایل پزشکی را می دزدد و برای حفظ امنیت و حیات اسرائیلی ها از ان استفاده می کند.

به زبان ارقام، اسرائیل از دولتهایی محسوب می شود که نظام بهداشتی ضعیفی دارند؛ از این رو و بویژه پس از انتشار گزارشی از روزنامه عبری یدیعوت احرونوت، مبنی بر مخالفت مرکل با ارسال دستگاههای تنفس مصنوعی برای اسرائیل، تحرکات امنیتی صهیونیستها برای رفع کمبودهایشان در این زمینه آغاز شد.

مأموریت کثیف

راسم عبیدات، دیگر کارشناس مسائل اسرائیل، تاکید می کند که بحران ویروس کرونا، عدم آمادگی بخش بهداشت رژیم اشغالگر را بخوبی نمایان کرد. وی علت ناتوانی این بخش در مقابله با ویروس جدید را نا کارآمدی سیاستهای نتانیاهو و مقدم کردن منافع اقتصادی شخصی خود، بر منفعت جمعی اسرائیلی ها می داند که در پی انتشار ویروس، به نحوی فاجعه بار، مشخص شد.

عبیدات تصریح می کند: نتانیاهو برای جبران ضعف سیاستهای خود، مأموریت کثیفی را به موساد واگذار کرده و از آن خواسته است تا با پناه بردن به مافیای جهانی، تجارت در بازار سیاه و حتی، دزدی، مواد و تجهیزات ضروری و مورد نیاز بیمارستانها را فراهم کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما