شناسهٔ خبر: 39156747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

دسترسی ۲/۵ برابری روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات

سید یاسر حسن‌پور از ۲/۵ برابر شدن دسترسی روستا‌های استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به رشد چشمگیر شاخص‌های ارتباطی و مخابراتی در سطح استان و به کارگیری موثر آن‌ها در توسعه کاربرد‌های فناوری اطللاعات، وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیار مطلوب و روند توسعه آن در سطح استان را قابل قبول دانست.

سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا پایان سال ۹۸ تمام شهر‌های استان از نعمت نسل چهارم (LTE) برخوردار بوده و تعداد نود‌های G۴ با افزایش ۲۰۶ درصدی نسبت به سال گذشته در کل شهر‌ها و روستا‌های استان همراه بوده است که با اتصال ۳۹۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات تا پایان بهمن ماه، تعداد روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات افزایش ۲/۵ برابری نسبت به سال ۹۶ را تجربه کرده و اپراتور‌های اول و دوم در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت سیار، به ترتیب از رشد قابل ملاحظه ۲۱۰ و ۳۶۰ درصدی در روستا‌ها برخوردار شده اند.

بیشتر بخوانید: بیانیه مرکز ماهر درباره افشای گسترده اطلاعات در روزهای اخیر

وی با اشاره به ضرورت به کار گیری زیر ساخت‌های ارتباطی ایجاد شده برای بهبود شاخص‌های توسعه افزود: بستر ایجاد شده زمینه مناسبی را برای توسعه کاربرد‌های فناوری اطلاعات از جمله بهبود فضای کسب و کار، رونق کسب و کارها، توسعه اشتغال، ارائه مطلوب خدمات عمومی و ... فراهم کرده است.

حسن پور اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال جهت پشتیبانی از شکل گیری کسب و کار‌های جدید و نیز توسعه‌ی شرکت‌های فعال ICT با بهره‌گیری از ظرفیت‎های قانونی موجود از جمله طرح‎های ایران کارفا و ایران نوآفرین را به عنوان مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در اداه کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خود دانست که مورد استقبال تیم‎ها، شرکت‌ها و علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در سطح استان، پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی استان نیز در دستور کار قرار گرفته و کلیه رایزنی‌ها با اداره کل آموزش و پرورش استان و اپراتور مخابرات انجام و مرحله اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به بهره گیری از زیرساخت‌های ایجاد شده برای احراز هویت الکترونیکی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز پیش بینی افزایش تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی، گفت: اقدامات موثری در حوزه امنیت سایبری نظیر بازدید‌های گروه مشاوران امنیت از ادارات سطح استان و اطلاع رسانی و برگزاری جلسات این حوزه و پدافند غیرعامل سایبری انجام شده است که خوشبختانه سطح امینت سایبری در استان مطلوب بوده و همکاری و نظارت به صورت مستمر در حال انجام است

انتهای پیام/

نظر شما