شناسهٔ خبر: 39154039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دستگیری حدود ۹۰۰۰ نفر در بغداد

خبرگزاری ایرنا

فرماندهی عملیات بغداد پنجشنبه شب از دستگیری ۸ هزار و ۸۴۵ متخلف ممنوعیت رفت و آمد ناشی از انتشار ویروس کرونا در پایتخت عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای نوشت که این افراد از زمان اجرای مقررات ممنوعیت رفت و آمد تاکنون دستگیر شده اند.

بیانیه ادامه داده که از زمان اجرای اقدام های پیشگیری از انتشار کرونا در پایتخت و منع تردد، نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات بغداد از ۱۷ مارس تا دوم آوریل، توانستند ۸۸۴۵ متخلف را دستگیر و ۷۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف کنند.

همچنین در این مدت ۳۲ هزار و ۲۴۰ جریمه صادره شده است.

دستگیری حدود ۹۰۰۰ نفر در بغداد

فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرده که به منظور ایمنی و محافظت از شهروندان در مقابل همه گیری ویروس کرونا با جدیت به وظایف خود در اجرای مقررات ممنوعیت رفت و آمد ادامه می دهد.

بر این اساس، ستاد بحران مبارزه با کرونا به دلیل ادامه ثبت موارد جدید ابتلا در عراق با وجود سه بار تمدید ممنوعیت رفت و آمد، برای چهارمین بار این مقررات و تعطیلی عمومی را در کشور تمدید کرد.

در همین حال، وزیر بهداشت و رییس ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا روز گذشته (چهارشنبه) گفت که ستاد بحران تصمیم گرفت مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور را تا ۱۹ آوریل جاری تمدید کند.

«جعفر علاوی» پیش بینی کرده است در صورت پایبندی مردم به مقررات منع تردد و ماندن در خانه، بحران ویروس کرونا در عراق تا ماه ژوئن آینده (اواسط خرداد) به پایان برسد.

ستاد بحران در ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفند ۹۸) مقررات منع تردد یک هفته ای را اعلام کرد سپس این مقررات تا ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) تمدید شد.

وزرات بهداشت و ستاد بحران عراق پیش از پایان مهلت قانونی مقررات، در بیانیه ای جدید اعلام کرد که به دلیل ثبت موارد جدید ابتلا، مقررات منع رفت و آمد تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ماه) تمدید می شود.
وزیر بهداشت و رییس اتاق بحران عراق روز گذشته برای چهارمین بار این مقررات را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید کرد.
مراجع بهداشتی و امنیتی عراق در هر بار تمدید مقررات منع تردد از مردم می خواهند که در خانه های خود باقی بمانند و از گشت و گذارهای غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

اکنون مقررات منع تردد در ۱۹ استان عراق (با احتساب حلبچه به عنوان استان) به اجرا در آمده و فقط پاره ای مشاغل از جمله ادارات خدمات عمومی، بخش درمان و نیروهای امنیتی و بانک ها و موسسه های اعتباری از آن مستثنی شده اند.

فعالیت های تجاری مرتبط با مواد غذایی و دارویی نیز از این مقررات خارج شده اند امری که موجب شده است با وجود تمدید طولانی مدت مقررات، مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم تا کنون فراهم باشد.

وزارت بهداشت عراق شامگاه پنجشنبه در تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور را ۷۷۲، فوت شدگان را ۵۴ و شفا یافته ها را ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما