شناسهٔ خبر: 39153795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا یک ماه دیگر تداوم داشته باشد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: پاسخ مناسبی از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یا محدود سازی تردد در کشور گرفتیم، برای قطع زنجیره کرونا نیاز داریم تا یک ماه دیگر این روند ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: برای قطع زنجیره کرونا نیاز داریم که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور تا یک‌ماه دیگر ادامه داشته باشد و این اقدام باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

وی با اعلام اینکه برگزاری هر گونه مراسم و جشن‌ها و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تداوم یابد، گفت: برپایی هر گونه تجمع و فعالیت اداری باید حداقل یک ماه دیگر به صورت سخت‌گیرانه و جدی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط ایجاد شده فعلی که با همکاری مناسب مردم و دولت همراه بوده باید حفظ شود، سهل‌انگاری و حذف محدودیت مشکلات جدی‌تری در کشور ایجاد می‌کند.

وی با اعلام اینکه دولت برای کنترل بیماری کرونا نباید محدودسازی را رها کند، افزود: برای کسب و کارهای که در این بخش دچار مشکل می‌شوند دولت نیاز است که منابع اعتباری مناسبی اختصاص دهد.

شاعری اضافه کرد: بنده قبول دارم که کسب و کارها دچار مشکل می‌شوند،دولت موظف به جبران خسارت‌ها در این بخش است اما واقعا در شرایطی که سلامت جامعه در خطر می‌افتد چاره‌ای به حفظ و تداوم وضع موجود نداریم.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا دولت منابع مالی لازم را در اختیار دارد، گفت: دولت باید منابع مالی را تامین کند، ۱۰ میلیارد دلار برای تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌پذیر پیش‌بینی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در ارتباط با مشکلاتی که برای دهک پائین جامعه به وجود آمده است، بیان کرد: وزارت اقتصاد باید افراد با مشکل مالی را شناسایی و اقدامات حمایتی را در دستور کار خویش قرار دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس برآورد اولیه ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای این افراد اختصاص پیدا کرده است که باید به این افراد اطمینان داده شود که این رقم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه سران قوه هر تصمیمی که برای بهبود کسب و کار و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی لازم است با توجه به تعطیلی مجلس باید اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه اگر یک‌ماه آینده فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت جدی و سخت‌گیرانه ادامه دهیم بنده اطمینان دادیم که زنجیره کرونا قطع می‌شود، گفت: هر جا که فاصله اجتماعی ایجاد شده شاهد شیوع کمتر کرونا هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس مازندران با اعلام اینکه ویروس کرونا تحت کنترل درآمده است، بیان کرد: دولت این موضوع را رها نکند، رفع محدودیت از تاریخ ۲۰ فروردین به بعد به صلاح نیست، برای کنترل ویروس کرونا نیاز است که وضع موجود به مدت یک ماه حفظ شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

نظر شما