شناسهٔ خبر: 39153570 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نایب قهرمان کشتی فرنگی المپیک: قشنگ‌ترین قسمت نوروز عیدی دادن است

علی آبادی گفت: عیدی دادن و دید و بازدید در عید نوروز از زیباترین رسم‌های ایرانیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم علی آبادی نایب قهرمان المپیک مونیخ، دارنده ۲ مدال نقره و برنز کشتی فرنگی جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی درباره عید نوروز اظهار داشت: بزرگترین رسم ما ایرانیان از دیرباز، دید و بازدید در عید نوروز بوده و قشنگرین قسمتش هم عیدی دادن به کوچکتر‌ها است. یادم است وقتی که بچه بودم اسفند دود و روز‌های پایان سال قاشق زنی می‌کردند، اما این روز‌ها آنقدر از باور‌ها و رسم‌هایی داشتیم دور شدیم. هرچند جای شکر دارد که سبزه گذاشتن، هفت سین چیدن و خانه تکانی هنوز هم انجام می‌شود.

نایب قهرمان کشتی فرنگی المپیک: قشنگ‌ترین قسمت نوروز عیدی دادن است

وقتی مدال می‌گیری مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنی

او با بیان اینکه درست است سال‌ها از تشک مسابقات دور هستم، اما هنوز عاشق کشتی و قلبم برای این رشته ورزشی می‌تپد تصریح کرد: زمانی که من در المپیک ۱۹۷۲ به فینال رسیدم و توانستم مدال نقره المپیک در کشتی فرنگی را کسب کنم، یکی از بزرگترین رویداد‌های تاریخ کشتی فرنگی کشور رخ داد و این برای من خیلی با ارزش بود. در المپیک آسیایی ۱۹۷۴ تهران مدال طلا گرفتم و همچنین در مسابقات ۱۹۶۹ آرژانتین نقره و در مسابقات جهانی تهران در سال ۱۹۷۳ نیز به مدال برنز رسیدم. هر کدام از مدال‌هایی که گرفتم بار سنگینی بر دوش من بود. زمانی که مدال می‌گیری، زمانی که بین مردم اسم و رسمی پیدا می‌کنی، مسئولیتت چندین برابر می‌شود و افراد نسبت به آدم توقع زیادی پیدا می‌کنند، اما چیزی که یک قهرمان را ماندگار می‌کند عملکرد او در اجتماع است. هر کسی که قهرمان می‌شود یک سنبل می‌شود. همین باعث می‌شود نوجوانان و جوان‌ها انگیزه پیدا کنند و به سمت ورزش بیایند.

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره دوستان نزدیک خود گفت: دوستی دارم که هم قهرمان جنگ است و هم قهرمان کشتی و ۸۰ درصد جانباز است، مراد علی شیرانی یکی از حریفان من بود از خطه اصفهان، با هم کشتی می‌گرفتیم یا او می‌برد یا من، فرقی نداشت. هنوز با هم رفیق و از حال روز هم با خبر هستیم. البته مرحوم الله یاری و مرحوم پیروز علی زاده هم از دوستان خوب و انسان‌های سلامت این روزگار بودند که از بین ما رفتند، خدا رحمتشان کند.

محمد بنا کارش را خوب بلد است

او درباره وضعیت کشتی فرنگی ایران در المپیک گفت: خدا را شکر وضعیت خوب است، اما کشتی همیشه مورد بی مهری واقع شده است. کشتی همیشه مشکل مالی داشته و دارد. محمد بنا کار خود را خوب بلد است و من مطمئن هستم در صورت حمایت از او، کشتی نتیجه مطلوبی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و بعد از آن خواهند گرفت.

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص آرزو‌های خود اظهار کرد: جوان که بودم آرزو داشتم که تشکیل خانواده بدهم، از آن محافظت کنم و یک خانواده آرام داشته باشم. خدا را شکر به این آرزو رسیدم. همه خواهر و برادر‌های من و همینطور بچه‌های خودم سلامت و موفق هستند. همیشه خواستم خدا دست من را رها نکند و همیشه به من نظر داشته باشد، تا الان هرچه را که صلاح دانسته به من داده و راضی هستم. خدا را شکر خانواده خوبی دارم، من و همسرم همیشه سعی کردیم بچه‌ها را خوب بار بیاوریم و خدا را شکر بچه‌های ما سرو سامان گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما