شناسهٔ خبر: 39153477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملکرد فدراسیون تنیس در سال ۹۸/ سقوط به دره با کارگردانی مدیران موقت

فدراسیون تنیس ایران در سال ۹۸ عملکرد خوبی نداشت و حواشی زیادی اطراف این رشته ورزشی به وجود آمده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون تنیس ایران از جمله فدراسیون‌هایی بود که نصف بیشتر سال با سرپرست اداره شد و وزارت ورزش و جوانان تا روز آخر هم تکلیف انتخابات این فدراسیون را مشخص نکرد. این فدراسیون ۲ سرپرست مختلف به خود دید که هر یک حواشی را در فدراسیون تنیس برای این رشته به ارمغان آوردند. از طرفی رقابت‌های تنیس در رده‌های پایه برگزار می‌شد، اما همچنان خبری از اعزام ملی پوشان به رقابت‌های بزرگ آسیایی و بین المللی نبود. تیم ملی بزرگسالان هم شرایط خوبی را نداشت.

اردیبهشت/ نایب قهرمانی نماینده ایران در رقابت‌های بین المللی نوجوانان

در رقابت‌های بین المللی تنیس جوانان به میزبانی اصفهان در بخش ۲ نفره تنیسور‌های چک صاحب عنوان قهرمانی شدند، نمایندگان ترکیه در جایگاه دوم ایستادند و تیم روهام عباسی - آریا حیدری از ایران به همراه تنیسور‌های بلاروس و تونس در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در دیدار فینال بخش دختران، تنیسور اکراینی از سد مهتا خانلو از ایران عبور کرد و قهرمان شد. خانلو در جایگاه دوم ایستاد و مشکات الزهراء صفی از ایران و نماینده ترکیه نیز به صورت مشترک سوم شدند. در بخش ۲ نفره دختران، زوج اکراین و ترکیه صاحب عنوان قهرمانی شدند. مهتا خانلو به همراه تنیسور روس عنوان نائب قهرمانی خود را تکرار کرد و مشکات الزهراء صفی و فاطمه سادات زنجانی از ایران به همراه تنیسور‌های اکراین و ترکیه سوم شدند.

خرداد/ سقوط تنیس ایران به دسته چهارم آسیا

با وجود برگزاری رقابت‌های تنیس جایزه بزرگ آقایان در ایران و در نهایت قهرمانی امیر حسین بادی، تنیس ایران در رده ملی بسیار بد ظاهر شد و در بین ۸ تیم هشتم شد. اتفاقی که به عنوان بدترین رویداد تنیس ایرانثبت شد و حواشی زیادی را تا پایان سال با خود به دنبال داشت. تیم ملی تنیس کشورمان در گروه ۲ با تیم‌های قطر، سوریه و مالزی همگروه بود و در گروه یک تیم‌های ویتنام، کویت، سریلانکا و سنگاپور حضور داشتند و با این عملکرد ضعیف شرایط بدی در این رشته المپیکی به وجود آمد.

تیر/ درخشش نیلی در ویمبلدون

در رقابت‌های تنیس ویمبلدون در لندن، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان برای رسیدن به جمع ۸ تنیسور برتر مقابل ورزشکاری از فرانسه قرار گرفت. در این دیدار جوکوویچ با قضاوت علی نیلی داور طلایی ایران با نتیجه ۳ بر صفر برابر اوگو اومبر فرانسوی به برتری رسید تا مجوز حضور در بین ۸ تنیسور برتر را به دست بیاورد. نیلی قبلا هم سابقه قضاوت در رقابت‌های ویبملدون، اوپن آمریکا، استرالیا و ... را در کارنامه دارد.

مرداد/ خودداری تنیسور ایران از رویارویی با نماینده اشغالگر قدس

حمیدرضا نداف تنیسور کشورمان که در رقابت‌های تنیس ۱۵ هزار دلاری گرجستان شرکت کرده بود. به همراه یار لهستانی خود به نام میکائیل میکولا در برابر تیم ۲ نفره استونی- نماینده رژیم اشغالگر قدس در دور اول جدول ۲ نفره قرار گرفت، اما نماینده کشورمان با توجه به آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و برای حمایت از ملت ستم دیده فلسطین برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد و از این مسابقات کنار کشید.

شهریور/ خداحافظی شایسته از ورزش بعد از ۸ سال

مجید شایسته رئیس سابق فدراسیون تنیس که حدود ۸ سال سکان هدایت این فدراسیون المپیکی را بر عهده داشت، ششم شهریور ماه در حاشیه مجمع سالیانه تنیس از خانواده این رشته ورزشی خداحافظی کرد و جای خود را به احمد نامنی داد.

مهر/ خبری از برگزاری لیگ تنیس نیست، اما تغییرات چرا که نه!

به نظر می‌رسد فدراسیون تنیس که مجید شایسته سرپرست خود را از دست داده، باید باز هم یک نفر به عنوان سرپرست سکان هدایت فدراسیون تنیس را در دست بگیرد و تمایلی به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نداشته باشد. در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزار نشدن لیگ برتر نبود حامی مالی قوی است که به تیم‌داری در تنیس چراغ سبز نشان دهد و فدراسیون نیز خود به تنهایی از پس هزینه‌های سنگین برگزاری این رقابت‌ها بر نمی‌آید.

آبان/ ۱۴ ماه خبری از پرداخت دستمزد تنیسور‌ها نیست

بعد از رقابت‌های دیویس کاپ شایسته و نامنی قول دادند که حقوق معوقه ملی پوشان پرداخت شود که به نظر می‌رسد از آبان تا اسفند در حد یک قول باقی مانده است. به غیر از پرداخت نشدن دستمزد تنیسور‌ها، زمین آکادمی تنیس که متعلق به فدراسیون بود به بخش خصوصی واگذار شد و اهالی این رشته ورزشی را در بهت و حیرت فرو برد.

تغییرات توفانی در بدنه فدراسیون توسط آقای سرپرست

بعد از تغییر نائب رئیس فدراسیون تنیس و رسیدن این پست به یک کشتی گیر یعنی رنجبری، فرشاد صفتی دیپلمه که مدرک تحصیلی او پر از شک و شبهه بود بعد از کامیار کیمیایی سرپرست دبیری فدراسیون تنیس شد و همچنان در سمت خود حضور دارد.

درخشش رحمانی در بلبشوی مدیریتی

کسری رحمانی با صعود ۴ پله‌ای رتبه دوم رده بندی زیر ۱۴ سال آسیا را به دست آورد. در پی درخشش رحمانی تنیس باز نوجوان کشورمان در رقابت‌های تنیس تور آسیا گرید A در کشور‌های ویتنام و مالزی و کسب ۲ مقام نایب قهرمانی، در آخرین رده بندی انفرادی این رده سنی در آسیا این بازیکن با ۴ پله صعود به رتبه دوم رنکینگ زیر ۱۴ سال آسیا رسید.

آذر/ اختلاف با سرپرست دیپلمه دلیل جدایی سرمربی از تیم ملی

سعید احمدوند سرمربی تیم ملی تنیس کشورمان به دلیل حضور افراد جدید در خانواده تنیس اعلام کرد که از تیم ملی کنار می‌کشد و قصد ندارد تا زمان مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون به تیم ملی برگردد.

سرپرست موقت، نامزد ۴ ساله کنفدراسیون تنیس آسیا!

احمد نامنی سرپرست فدراسیون تنیس قصد داشت تا جا پای خود را در تنیس سفت‌تر کند. او در انتخابات اعضای هیئت مدیره کنفدراسیون تنیس آسیا شرکت کرد و جای خود را میان خانواده تنیس بازتر کرد. نامنی اعلام کرده بود برای منفعت خانواده تنیس این کار را کرده است، اما اعضای جامعه تنیس نظر دیگری درباره این موضوع دارند.

دی/ موعد انتخابات فدراسیون تنیس فرا رسید

سید کامیار کیمیایی، فرزین ضیا آذری، مجتبی دانشخواه، پیمان جعفری طهرانی، عبدالرضا آریان‌فرد، امیر دریایی، سید محمودرضا حسینی، علیرضا پورسلمانی، سعید جعفرنژاد، سید رضا میر ابوطالبی، سید اکبر طاهری، داوود عزیزی و توفیق کابلی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون ثبت نام کردند و در نهایت فرزین ضیا آذری اصلی‌ترین شانس ریاست تنیس نیز از حضور در انتخابات انصراف داد و در نهایت ۷ کاندیدا از نظر مدیریتی تایید صلاحیت شدند.

داود عزیزی مدیر امور پارلمانی وزارت ورزش و جوانان، کامیار کیمیایی دبیر سابق فدراسیون تنیس، پیمان جعفری تهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، توفیق کابلی مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی، علیرضا پور سلمانی داور بین المللی شمشیربازی، سید محمودرضا حسینی از مدیران شرکت توسعه و تجهیز و همچنین عبدالرضا آریان فر دبیر هیات تنیس ارتش افرادی بودند که از فیلتر وزارت ورزش و جوانان عبور کردند.

ایران میزبان تورنمنت بین المللی شد؟

سرپرست فدراسیون تنیس از میزبانی ایران در مسابقات بین المللی زیر ۱۴ سال آسیا در سال ۲۰۲۰ در هر ۲ بخش پسران و دختران خبر داد. مسابقه‌ای که هیچ سودی نه برای تیم ملی دارد و نه بازیکنان ملی پوش را گرد هم می‌آورد تا بعد از یک سال و اندی در شرایط مسابقات بین المللی قرار بگیرند.

بهمن و اسفند/ چه خبر از برگزاری انتخابات؟

مهدی علینژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: جواب صلاحیت کاندیدا‌های فدراسیون تنیس هنوز نیامده است و بعد از نوروز هم ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات فدراسیون ووشو را آغاز می‌کنیم.

بدون در نظر گرفتن پتانسیل بالای تنیس، فدراسیون این رشته ورزشی مدیران زیادی را در این مدت به خود دیده که هر کدام برنامه مدونی برای پایان بی نظمی‌ها نداشتند و حدود ۷ ماهی است که با کناره گیری سعید احمدوند خبری از معرفی سرمربی جدید تیم ملی آقایان نیست و ضمن اینکه تیم ملی بعد از رقابت‌های دیویس کاپ در سال ۲۰۱۸ به هیچ تورنمنت بین المللی اعزام نشده است و این فدراسیون تنها به برگزاری رقابت‌های آزاد بسنده کرده است. اتفاقی که نه تنها به پیشرفت تنیس کمکی نمی‌کند بلکه مرگ این ورزش المپیکی را باید با ادامه این بی برنامگی‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما