شناسهٔ خبر: 39153009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی؛

گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ویروس کرونا برگزار شد

گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ویروس کرونا به صورت برنامه زنده تلویزیونی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه برنامه گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ویروس کرونا امروز عصر به صورت زنده در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلیمن علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: فرصت‌ها را دریابید، فرصت‌ها همانند ابرها به سرعت عبور کرده و از دست می روند.

وی با بیان اینکه سختی و ابتلائات در زندگی دنیوی یک امر قطعی است، ادامه داد: مهمترین نوع فرصت‌ها آن است که انسان تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده تغییر سبک زندگی‌ انسان‌ها لازم و ضروری است، اگر ما این تهدید و محدودیت را به یک فرصت تبدیل کنیم نزد پروردگار بسیار ارزشمند خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه اولیای الهی در بسیاری از مواقع دین را در سایه تهدیدها پیش می‌بردند، ابراز کرد: اولیای الهی از تهدیدها برای تبدیل کردن به فرصت استفاده می‌کردند؛ برای مثال امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) واقعه کربلا را که تهدیدی برای نابودی اسلام و خاندان عصمت و طهارت(ع) محسوب می شد، به فرصت تبدیل کردند.

وی با تاکید بر اینکه تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: می‌توان گفت با شیوع این ویروس مسابقه‌ای بین ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد شده تا بتوانند از این بلا به عنوان یک فرصت بهره ببرند، کرونا فرصتی برای همدلی و مواسات، فرصتی برای فعالیت‌های علمی و پزشکی و فرصتی برای خلوت کردن با خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مردم هرگز نباید در برابر این ویروس مایوس و ناامید شوند، عنوان کرد: اگر این ویروس دست ساز بشر باشد تا از این طریق بر بشریت سلطه پیدا کنند این اقدام یک جنایت عظیم بشری بوده و کسی از این جنایت حمایت نمی کند اما اگر به صورت طبیعی به وجود آمده باید همگی از این فرصت برای نزدیک شدن به خداوند بهره ببریم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بیان کرد: شرایط کنونی علاوه بر اینکه دلها را به هم نزدیک کرد فرصت خوبی برای عبادت و تضرع در پیشگاه پروردگار را فراهم آورد. در این فرصت طلایی پیش آمده نباید از تفکر و کسب معرفت غفلت کرد./813/پ310/ب1

نظر شما