شناسهٔ خبر: 39152605 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جزئیات سوءاستفاده خانم سناتور از رانت اطلاعاتی در مورد کرونا

سناتوری که از کرونا سود کرد!

«کِلی لوفر» سناتور ایالت جورجیا و عضو کمیته بهداشت سنای آمریکا، اندکی پیش از شیوع کرونا 18 میلیون دلار سهم در چند معامله مختلف فروخته است.

صاحب‌خبر -

نسیم آنلاین: «کِلی لوفر» سناتور ایالت جورجیا و عضو کمیته بهداشت سنای آمریکا، اندکی پیش از شیوع کرونا 18 میلیون دلار سهم در چند معامله مختلف فروخته است. او و چند سناتور دیگر اکنون متهم هستند از رانت اطلاعاتی‌ای که در مورد شیوع ویروس کرونا در اختیار داشته‌اند، سوءاستفاده کرده‌اند.  

براساس گزارش مالی نقل و انتقالات در ایالت جورجیا، سناتور 49 ساله آمریکایی اندکی پیش از شیوع کرونا در آمریکا، سهام خود در صنایعی که از کرونا ضرر کرده‌اند، فروخته و در صنایع و شرکت‌هایی که پس از شیوع کرونا، سود کرده‌اند؛ سرمایه‌گذای کرده است. لوفر درست در همان روزی که کمیته بهداشت سنا در مورد شیوع کرونا جلسه‌ای غیرعلنی و محرمانه داشته، یعنی 24 ژانویه اقدام به فروش سهام خود کرده است.

لوفر پیش از این در پاسخ به انتقادات گفته بود خرید و فروش سهام شرکت‌های او و همسرش که رئیس بورس نیویورک است، توسط مشاوران او انجام می‌شود. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد او و همسرش، پیش از شیوع کرونا، در اواخر فوریه در یک ابرشرکت شیمایی به نام «داپونت» که تولیدکننده مایعات و محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده است؛ 206 هزار دلار سهام خریده‌اند.

به جز لوفر، سناتور ریچارد بور، سناتور جیم‌این هوفه، دیانه فینستین نیز متهمند از اطلاعات کاری سنا برای تجارت شخصی خود استفاده کرده‌اند. اثبات اینکه خرید و فروش سهام یا انجام معاملات تجاری به دلیل بهره‌مندی از اطلاعاتی بوده است که این سناتورها داشته‌اند، بسیار دشوار است. ممکن است مطابق قانون، این سناتورها تبرئه شوند؛ اما به دلیل اینکه تحقیقات زمان‌بر خواهد بود و شیوع کرونا و عملکرد دولت ترامپ موجی از انتقادات را برانگیخته است، اکنون لوفر و همکارانش به شدت زیر فشار انتقادات هستند.

کلی لوفر پیش از این در توئیتی اعلام کرده بود به‌رغم انتقادات دموکرات‌ها، دولت ترامپ در تأمین امنیت و سلامت مردم از هیچ کوششی خودداری نکرده است.  
 

برچسب‌ها:

نظر شما