شناسهٔ خبر: 39152600 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مالیات بر سود بانکی عادلانه نیست

هاشمی گفت: گرفتن مالیات از سود سپرده‌های بانکی منطقی و معقول نیست چرا که باید اصولا مالیات باید بر مجموع درآمد‌ها باشد، اگر جمع در آمد بالا باشد باید مالیات به آن تعلق بگیرد.

صاحب‌خبر -

 سید بها الدین هاشمی کارشناس اقتصادی و مسئول اسبق بانکی  در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص  مالیات بر سودهای سپرده های بانکی اظهار کرد: نه تنها  این طرح  مورد توجه قرار نگرفت بلکه  پیشنهاد آن رد شد.گرفتن مالیات از سود سپرده های بانکی منطقی و معقول نیست.

وی ادامه داد: اصولا مالیات باید بر  مجموع درآمدها باشد، اگر جمع در آمد بالا باشد باید مالیات به آن تعلق بگیرد اما اگر درآمد بالا نباشد منطقی نیست که به آن مالیات تعلق بگیرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: کسی ممکن است  بدهی  داشته و وام گرفته باشد و مجبور باشد قسط بدهد، از آن طرف سپرده ای  در بانک گذاشته تا از آن کسب سود کند. به این ترتیب نمی توان گفت درآمد آن مازاد است زیرا بخشی از دارایی خود را نقد کرده و بخشی دیگر از اموال خود را در بانک گذاشته است.

 وی در پایان گفت: بسیاری  از سپرده های بانکی قبلا مالیات پرداختند ؛ به طور مثال  فردی که حقوق می گیرد مالیات آن جداگانه پرداخت می شود. حال اگر بخواهد این پول را در بانک سرمایه گذاری کند و از آن هم مالیات اخذ شود , دوبار مالیات کسر شده است.

بیشتربخوانید:مالیات بر سود سپرده و سهام وضع نمی شود 

یا کسی که خانه خود را فروخته و مالیات نقل وانتقال پرداخت کرده است اگر بخواهد پول خود را در بانک سرمایه گذاری کند و با آن مالیات تعلق بگیرد امالیات آن مضاعف می شود و این کار ممنوع است.

انتهای پیام/

نظر شما