شناسهٔ خبر: 39152536 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اطلاع رسانی در میدان مقابله با کرونا باشند

مفتح گفت: اکنون که به دلیل رعایت نکات بهداشتی و با نظر متخصصان این حوزه، مساجد بر حسب ظاهر تعطیل هستند، کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در میدان مقابله با کرونا باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان : «محمد مهدی مفتح» اظهار داشت: کارکرد مساجد تنها منحصر به نماز نیست بلکه مساجد قلب تپنده فرهنگی و ترویج سبک تفکر و زندگی الهی هستند که سلامتی روح و جسم از محورهای آن به شمار می رود.

 

 

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، افزود: اگر اکنون به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص کرونایی، برگزاری محافل فرهنگی در مساجد امکان پذیر نیست اما کانون های فرهنگی هنری مساجد با برخورداری از نیروهای کارشناس، متخصص، مبتکر و خلاق موجود می توانند از فضای مجازی برای فرهنگ سازی گسترده درمقابله با کرونا استفاده حداکثری کنند.

 

 

مفتح تاکید کرد: فعالیت های هدفمند و کارشناسانه فرهنگی و هنری در مساجد در واقع یک پیشگیری سازمان دهی شده برای جلوگیری از رفتن جامعه به سوی پرتگاه سقوط و هلاکت است که در شرایط کنونی این فعالیت ها باید بیش از پیش در زمینه حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه به کار گرفته شوند.

 

 

وی همکاری تنگاتنگ، مسوولانه و سازنده کانون های فرهنگی هنری مساجد با محتواهای آموزشی وزارت بهداشت و درمان را از مصادیق وحدت ملی برای ریشه کن کردن کرونا دانست و ابراز کرد: بالا بودن ضریب اعتماد عموم مردم به خوراک های فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، رسالت فعالان در این بخش را دو چندان می کند.

 

 

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت تاکید کرد: سامانه "فهما" مربوط به کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط کنونی به ابزاری تبدیل شده که با آگاه سازی و گسترش آموزش های پیشگیرانه در زمینه ابتلا به کرونا مانند یک مرجع فرهنگ سازی مورد اعتماد عمل می کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: سامانه "فهما" بدون تردید از ترویج شایعات کرونایی پرهیز می کند و در مقابل شایعه پراکنی های بی اساس می ایستد تا مردم ایران از گزند آنها در امان باشند.

 

 

مفتح تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همانگونه که با شور، انگیزه و نشاط در طول سال به فراگیر کردن سبک زندگی اسلامی می پردازند باید با جذب جوانان خوش ذوق و پویا، به مردم و مسوولان در مورد شکست کرونا یاری رسانند.

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 500

نظر شما