شناسهٔ خبر: 39152473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان غربی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در چهارمین بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

ادامه تعطیلی واحدهای صنفی آذربایجان غربی تا 20 فروردین

محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با شیوع بیماری مذکور، تمامی واحدهای صنفی تا تاریخ 20 فروردین به استثنای واحدهای صنفی که از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اجازه فعالیت داشته باشند تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: تعدادی از واحدهای صنفی که ادامه فعالیت آنها ضروری بوده و ارائه خدماتشان برای مردم لازم و نیاز بوده همانند نانوایی ها، فروشگاههای مواد غذایی و سوپرمارکت ها، واحدهای میوه فروشی و سبزی فروشی، واحدهای عرضه کننده مواد بهداشتی و اقلام یکبار مصرف، فروشندگان لوازم بهداشتی، با صلاح دید و تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا فعال خواهند بود.

نماز جمعه در 17 شهرستان آذربایجان غربی برگزار نمی‌شود

دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس مصوبه شورای عالی مبارزه با ویروس کرونا و اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با هدف استمرار مقابله و پیشگیری از گسترش این بیماری و حفظ سلامتی مردم، با  نظر حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه، فردا 15 فروردین در سراسر شهرهای آذربایجان غربی برگزار نخواهد شد.

مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض برای ساخت و تعمیر کلی و جزیی ساختمان‌های آسیب دیده خود دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: کار تیم‌های ارزیابی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی به پایان رسیده و برای احداث واحدهای مسکونی تخریب شده 15 میلیون تومان، برای تعمیرات کلی هشت میلیون تومان و برای تعمیرات جزیی نیز چهار میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

٦ فوتى کرونایى در یک روز در سطح آذربایجان غربى

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: امروز ٢٥مبتلا در کل استان داشتیم که سهم ارومیه ٧ نفر است.

وی بیان کرد: بوکان چهار روز است که کرونا را متوقف کرده و خوى ٨ مبتلا و میاندوآب ٢ مبتلا داشته است. هیچ مشکلی در تامین کالاهای بهداشتی در آذربایجان غربی وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در بازرگان 7 کانتینر دستکش مجوز دار در حال خروج از کشور بود که با تصویب بخشنامه وعلی رغم داشتن مجوز از صادرات آن جلوگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: 5 کانتینر از این دستکش ها در داروخانه ها و مابقی در بین نهاد ها و ارگان های ارائه دهنده خدمات عمومی استان توزیع شد و شرایط حساس روزهای اول شیوع کرونا کاهش یافته و در تامین کالاهای پزشکی تاکنون در استان کمبودی نداریم.

وی بیان کرد: هفته آینده کارخانه تولید دستکش در ارومیه بسته های 5 جفتی وارد بازار استان خواهد کرد.

انتهای پیام/7548/ش

نظر شما