شناسهٔ خبر: 39152365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پنهانکاری پنتاگون در عراق

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه با تایید اعزام سامانه موشکی دفاعی پاتریوت به عراق گفت: به دلایل امنیتی محل آنان مشخص نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, ‌شان رابرتسون سخنگوی پنتاگون گفت: پدافند هوایی زمینی (سامانه پاتریوت) در عراق برای محافظت از نیروهای نظامی عراقی، ائتلاف بین الملل و ایالات متحده از تهدیدهای هوایی مستقر شده است.

رابرتسون با خودداری از مشخص کردن محل استقرار سامانه پاتریوت و در حالت عملیاتی قرار گرفتن آنان در عراق افزود: به دلایل امنیت عملیاتی، ما نمی‌توانیم آخرین وضعیت به روزرسانی این سامانه را ارائه دهیم.

در روزهای گذشته رسانه‌های مختلف به نقل از منابع آمریکایی و عراقی گزارش‌هایی از ورود سامانه پدافند موشکی آمریکا به داخل عراق و نصب آن در دو پایگاه عین الاسد و حریر منتشر کرده بودند.

برخی منابع خبری عراق نیز ادعا کردند که سقوط دو راکت کاتیوشا در نزدیکی شهر «هیت» (۷۰ کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار) در صبحگاه روز (سه شنبه) ناشی از رهگیری آن‌ها توسط سامانه پدافند هوایی پاتریوت مستقر در پایگاه عین الاسد بوده است که این خبر نیز بعدا از سوی مقام‌های رسمی تکذیب شد.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه "کی ۱" کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند

 

نظر شما