شناسهٔ خبر: 39152232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

غربالگری در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غربالگری و بیماریابی در چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود جمعیت مبتلایان کرونا که دارای علائم خفیف هستند و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نداشته‌اند، چهار برابر افراد دارای علائم بالینی شدید و بستری در بیمارستان‌ها باشد.

وی بیان کرد: یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به محدودیت در تعداد کیت‌های تشخیصی و محدودیت تجهیزات، غربالگری و بیماریابی به موقع و سعی در کاهش تردد افراد به بیمارستان‌ها و پیشگیری از انتشار بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است، که علی رغم شیوع بالا در استان‌های همجوار به خوبی شرایط را مدیریت و کنترل خوبی بر میزان شیوع بیماری و حجم مراجعات بیمارستانی داشته است.

وی عنوان کرد: کادر درمانی استان بر اساس آخرین پروتکل‌ها و استانداردهای تعریف شده به بیماران خدمات ارائه می‌نمایند که یکی از علل آن عدم تراکم بالای بیماران در بیمارستان‌ها و مدیریت حجم مراجعات بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیشتر مرگ و میرها کرونا مربوط به افراد مسن با بیماری زمینه‌ای شدید بوده و در افراد جوان عوارض بیماری و مرگ و میر کمتر بوده است.

وی بیان کرد: بامشارکت های مردمی و همکاری مسئولان و توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و خودداری از مسافرت و تردد خارج از منزل می‌توان به تداوم مدیریت بحران کرونا در چهارمحال و بختیاری امیدوار بود، حال آنکه هرگونه تعلل و سهل انگاری می‌تواند استان را با بحران جدی در این زمینه مواجه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: با همکاری مردم و تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی شهرها و تفرجگاه‌ها و منع تردد غیر ضروری در جای جای استان مردم، روز طبیعت را به سلامت سپری کردند

وی ادامه داد: ایستگاه‌های غربالگری و تب سنجی همچنان در مبادی ورودی با مشارکت فعال نیروهای بهداشتی، انتظامی و جمعیت هلال احمر در حال بیماریابی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا، کشتار دام در بن ممنوع و کشتارها به کشتارگاه صنعتی بارده منتقل شد.

نظر شما