شناسهٔ خبر: 39152048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الزهار: رژیم صهیونیستی مسئول شیوع کرونا در غزه است

عضو بلندپایه جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی مسئول شیوع کرونا در نوار غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از 14 سال قبل تاکنون ادامه دارد جنایتی اخلاقی، ضد بشری و بین المللی به شمار می‌رود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری فلسطین الیوم اظهار داشت: محاصره اسرائیل علیه نوار غزه خطرناک تر از ویروس کرونا است و این محاصره اثری منفی بر تمام بخش های زندگی از جمله بخش سلامت که باید با ویروس کرونا مقابله کند گذاشته است.

این عضو بلندپایه جنبش حماس گفت که محاصره اسرائیل علیه نوار غزه بزرگترین جنایت در طول تاریخ است.

الزهار گفت که رژیم صهیونیستی مسئول پیامدهای شیوع ویروس کرونا در نوار غزه به دلیل محاصره آن است، زیرا محاصره غزه مانع ورود کمک‌های بشردوستانه و لوازم پزشکی ویژه برای مقابله با ویروس کرونا است.

این عضو بلندپایه جنبش حماس گفت که مسئول دوم پیامدهای شیوع ویروس کرونا در غزه اتحادیه عرب است و این اتحادیه باید رفع کامل محاصره غزه را اعلام و کمک‌ها را از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه کند.

الزهار اظهار داشت: طرف سوم مسئول پیامدهای شیوع کرونا در غزه تشکیلات خودگردان فلسطین است زیرا این تشکیلات با کارهایی مانند قطع حقوق و مزایا و محروم کردن غزه از بودجه به صورت غیر مستقیم در محاصره غزه نقش دارد.

وی از سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی خواست که به رژیم صهیونیستی فشار آورده و این رژیم را به تسهیل ورود لوازم مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا ملزم کند.

الزهار درباره اظهارات نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ورود هرگونه کمک به نوار غزه در گروی آزادی دو نظامی اسرائیلی زندانی در غزه است گفت: پرونده اسرا برای مقاومت بسته شده است. آزادی هر اسیر اسرائیلی در گروی آزادی اسرای فلسطینی است.

این عضو بلندپایه جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول حفظ سلامتی اسرای فلسطینی در بند این رژیم به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا در زندان‌هایش دانست.

الزهار بر ضرورت ادامه تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در سایه شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما