شناسهٔ خبر: 39151650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۹۵ درصد جانباختگان کرونا در اروپا بالای ۶۰ سال دارند

رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفته است بیش از ۹۵ درصد از جان باختگان ویروس کرونا در اروپا بیش از ۶۰ سال داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دکتر هانس کلوژ، رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفته است بیش از ۹۵ درصد از جان باختگان ویروس کرونا در اروپا بیش از ۶۰ سال داشته اند.

او در یک نشست مطبوعاتی آنلاین در کپنهاگ گفت: این تصور که بیماری کووید-۱۹ فقط روی افراد سالخورده تاثیر می‌گذارد و برای آن‌ها خطر مرگ به دنبال دارد، اشتباه است و جوانان نیز از خطر کرونا به دور نیستند. با این حال، آمار‌های اخیر نشان می‌دهد از مجموع ۳۰ هزار و ۹۸ نفری که از بیماری کووید-۱۹ در اروپا و عمدتا در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا فوت کرده اند، بیش از ۹۵ درصد بالای ۶۰ سال داشته اند. همچنین بیش از نیمی از مبتلایان در اروپا نیز بالای ۸۰ سال دارند.

کلوژ در ادامه افزود: در بیش از ۹۶ درصد موارد مبتلایان و جان باختگان از یک بیماری مزمن مانند بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون و دیابت رنج می‌بردند.

او گفت: موارد مثبتی نیز وجود دارد و آن افراد بالای ۱۰۰ سال هستند که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و پس از مدتی کاملاً بهبود یافته اند.

کلوژ در انتهای اظهاراتش گفت: موارد جدی از این بیماری در بزرگسالان و افرادی در گروه سنی ۲۰ سال مشاهده شده است که بسیاری از آن‌ها تحت مراقبت‌های ویژه و برخی نیز متأسفانه فوت شدند.

در حال حاضر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به ۹۳۵ هزار و ۹۵۷ نفر رسیده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شمار افرادی که تاکنون بهبود یافته‌اند نیز به ۱۹۴ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما