شناسهٔ خبر: 39151637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیاوشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اصلاح لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی/ تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان، اقدام دیگر فراکسیون زنان

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بخشی از عملکرد فراکسیون متبوع خود را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

طیبه سیاوشی شاه عنایتی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این موضوع حدود ۹ سال در دستور کار مجلس بود که خوشبختانه فراکسیون زنان توانست آن را به تصویب برساند.

او ادامه داد: در این میان، بسیاری از حامیان حقوق کودکان معتقدند این لایحه تمام حقوق کودک را تضمین نمی‌کند، ولی به هر حال تصویب لایحه مذکور اقدام مهمی در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان است.

نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در مجلس گفت: تا کنون یکی از ماده‌های این لایحه دو بار به شورای نگهبان رفته، این بار هم در کمیسیون قضایی و حقوقی اصلاح شده است و امیدواریم به شورای نگهبان برود و به زودی ابلاغ شود.

طرح افزایش سن ازدواج در کمیسیون قضایی پس نوروز بررسی می‌شود

عضو فراکسیون زنان مجلس بیان کرد: اصلاحیه دیگر فراکسیون زنان در طول مجلس دهم ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ و پسران زیر ۱۵ سال و اصلاح شرط موجود این موضوع در قانون مدنی بود.

او با بیان اینکه قید یک فوریت این طرح به تصویب رسید، افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی گزارش رد این طرح را در صحن قرائت کرد، با این وجود در گزارش مشروح مذاکرات صحن مجلس مخالفت‌ها و موافقت‌های شدیدی بیان شد که آقای لاریجانی ریاست مجلس، پیشنهاد داد تا برای بررسی بیشتر، این طرح به کمیسیون قضایی بازگردد.

سیاوشی گفت: با توجه به پذیرفتن پیشنهاد ریاست مجلس از سوی نمایندگان، این طرح به کمیسیون مذکور رفته است و بررسی آن احتمالاً به پس از تعطیلات نوروز موکول شود.

تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان، اقدام دیگر فراکسیون زنان

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره موضوع لایحه حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: فراکسیون زنان در این دوره قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را با وجود گذشت بیش از یک دهه در دستور کار ماندن، به تصویب رساند که برای تخصیص بودجه در سال ۹۸ به این حوزه با معاون اول رئیس جمهور و دستگاه‌های مربوط رایزنی‌هایی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما