شناسهٔ خبر: 39151621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تفاوت در محل سکونت و ثبت در زمان ازدواج و طلاق

۴.۶ درصد از ازدواج‌ها و ۴.۵ درصد طلاق‌های ثبت شده در کشور مربوط به رویداد‌هایی بوده است که محل سکونت مرد با محل ثبت ازدواج و طلاق یکسان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۹۷، ۴.۶ درصد از ازدواج‌ها و ۴.۵ درصد طلاق‌های ثبت شده در کشور مربوط به رویداد‌هایی بوده است که محل سکونت مرد با محل ثبت ازدواج و طلاق یکسان است.

این سهم برای زنانی که ازدواج خود را در محل سکونتشان ثبت کرده اند برابر با ۸.۹ درصد است و رقم مشابه برای ثبت طلاق زنان رقم ۹.۸ درصد است. در ۸۶.۵ درصد از ازدواج‌ها و ۸۵.۷ درصد از طلاق‌های ثبت شده سال ۹۷ در کشور، محل سکونت مرد و زن هر دو با محل ثبت ثبت ازدواج/ طلاق یکی بوده است.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار از طلاق و ازدواج در ۵ سال اخیر

کمیته سهم یکسانی محل سکونت همسران و محل ثبت طلاق مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۶۳.۰ درصد از طلاق‌های ثبتی استان و رقم مشابه برای ازدواج‌هایی که محل سکونت همسران با محل ثبت یکی بوده مربوط به استان البرز با ۶۶.۰ درصد از کل رویداد‌های ازدواج ثبت شده در استان است.

در سال ۱۳۹۷، ۱۳.۵ درصد ازدواج‌های ثبت شده در کل کشور در محل سکونت مرد و زن به ثبت نرسیده اند. این سهم برای طلاق‌های ثبتی رقمی برابر با ۱۴.۳ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما