شناسهٔ خبر: 39151248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تام هاردی با کدام فیلم بیشترین جایزه اسکار را گرفت؟

تام هاردی از بازیگران مشهور سینمای هالیوود در چند سال اخیر است که سابقه نامزدی در جوایز اسکار را نیز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تام هاردی بازیگر سینما و تلویزیون انگلیس است و در سینمای هالیوود نیز حضور فعالی داشته است. ادوارد توماس هاردی نام کامل اوست که متولد ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ در لندن است و اکنون ۴۲ سال سن دارد. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسنده رمان بود.

هاردی آغاز شهرتش را با بازی در سریال «جوخه برادران» رقم زد که در سال ۲۰۰۲ جایزه گلدن گلوب بهترین سریال کوتاه را دریافت کرد. او اولین حضورش را در سینما در سال ۲۰۰۱ با فیلم سینمایی «سقوط شاهین سیاه» که ریدلی اسکات آن را کارگردانی کرده بود، تجربه کرد. بعد از این فیلم او با نقش‌ آفرینی‌های درخشان خود از جمله «پیشتازان فضا:نمسیس» بسیار مورد توجه گرفت. در همین سال‌ها بود که هاردی درگیر اعتیادش به کوکائین و الکل شد، اما تا اواسط ۲۰ سالگی با آن مبارزه کرد و در نهایت موفق شد در سال ۲۰۰۳ اعتیادش را ترک و دیگر به مواد مخدر نزدیک نشود.

او در فیلم‌های زیادی مثل «برانسون»، «بندزن خیاط سرباز جاسوس»، «مبارز»، «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد»، «کودک ۴۴» و سریال محبوب «پیکی بلایندرز» نقش آفرینی کرده است. اما اوج گرفتن او با فیلم سینمایی «تلقین» به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۰ رقم خورد که چندین جایزه اسکار را تصاحب کرد.

او در سال‌های بعد به روند نقش آفرینی در فیلم‌هایی مستقل و کم هزینه تا فیلم‌های پر هزینه و بلاک باستر ادامه می‌دهد تا نشان دهد در زمینه‌ای موفق است. پس از «تلقین» او در فیلم‌های «مبارز» و «شوالیه تاریکی برمی خیزد» موفق بود که هر دوی آن‌ها در بین ۲۵۰ فیلم محبوب (IMDb) قرار دارند. او در سال ۲۰۱۳ در فیلم «لاک» به بازی پرداخت که کمتر از ۲ میلیون دلار بودجه داشت.

هاردی در سال ۲۰۱۵ با سه فیلم «افسانه»، «از گور برخواسته»، «مکس دیوانه» و «دانکرک» دوباره به جمع بازیگرانی بازگشت که بیشترین صحبت از آن‌ها می‌شود. در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» که ۶ جایزه اسکار دریافت کرده است موفق بود و با نقش آفرینی در فیلم «از گور برخواسته» در همان سال توانست خودش نیز نامزد اسکار شود و به نوعی سال ۲۰۱۵ نقطه اوج او باشد.

اما یکی دوسالی است که از حالت پرکاری خارج شده و در سال ۲۰۱۸ تنها فیلم سینمایی «ونوم» را بازی کرد که با نظرات به شدت منفی منتقدان روبرو شد. سال ۲۰۱۹ نیز شاهد حضور او در سینما نبودیم. اما دو فیلم سینمایی «فونزو» و «ونوم ۲» با نقش آفرینی او  برای اکران در سال ۲۰۲۰ تایید شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما