شناسهٔ خبر: 39151109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار کنکور و آزمون ها

توضیحات رییس سازمان سنجش درباره تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری

خدایی گفت: درصورتی که تقویم آموزشی آموزش و پرورش عوض شود زمان برگزاری کنکور سراسری تغيير پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به بیان توضیحاتی در مورد جزئیات به تعویق افتادن کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ که مقرر است در ۱۲ و ۱۳ تیرماه برگزار شود پرداخت.

رییس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تا تقویم آموزشی آموزش و پرورش مشخص نشود نمی شود در مورد کنکور صحبت کرد. باید باتوجه به وضعیتی که موجود است و همینطور وضعیت تقویم آموزشی درباره ی تعویق کنکور صحبت کنیم.

خدایی افزود: تعویق زمان برگزاری کنکور مسأله ای نیست که بتوان اکنون برای آن تصمیم گیری کرد، درصورتی که تقویم آموزشی آموزش و پرورش عوض شود زمان برگزاری کنکور سراسری هم قطعا تغيير می کند، ولی درصورتی که عوض نشود در زمان مقرر برگزار می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تمامی مسایل تقویم آموزشی سال جاری نیست و باید به آغاز سال تحصیلی بعدی که مهر ماه است نیز دقت و توجه شود و برنامه ریزی ها مد نظر قرار بگیرد.

رییس سازمان سنجش در ادامه اعلام کرد: زمانیکه تقویم آموزشی آموزش و پرورش معلوم شد در مورد کنکور هم تصمیم گیری می کنیم. احتمال این که اواخر فروردین ماه در مورد آن تصمیم گیری شود وجود دارد.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از اعلام تقویم نهایی آموزش و پرورش در مورد زمان کنکور هم تصمیم گیری خواهد شد. باتوجه به وضعیت خاص کشور تمام دستگاه ها آمادگی برنامه ریزی مجدد را دارند.

لازم به ذکر است با شیوع ویروس کرونا (corona) در کشور آزمون دکتری ۹۹ که مقرر بود ۹ اسفند ماه ۹۸ برگزار شود به تاریخ صبح جمعه ۹ خردادماه ۹۹ موکول شد و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز پنج شنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار می شود.

نظر شما