شناسهٔ خبر: 39151035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بیش از نیمی از انگلیسی‌ها از اقدامات دولت برای مهار کرونا ناراضی هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان انگلیسی‌ها بر این باورند که اقدامات دولت جانسون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیار کند و ناکافی بوده است.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

نظرسنجی ایپسوس موری حاکی است که بیش از نیمی از انگلیسی‌ها معتقدند اقدامات دولت بوریس جانسون نخست وزیر برای اعمال قرنطینه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، بسیار کند و ناکافی بوده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی که طی روزهای 27 تا 30 مارس انجام شده نشان می‌دهد 56 درصد شرکت‌کنندگان بر این باورند که تدابیر مربوط به رعایت فاصله اجتماعی در بریتانیا خیلی دیر اتخاذ و اجرا شده است. تنها 4 درصد بریتانیایی‌ها معتقدند که این اقدامات خیلی زود بوده است.

جانسون 20 مارس دستور تعطیلی کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و سایر کسب‌وکارها را صادر کرده است. این اقدامات در سایر کشورهای اروپایی نیز اتخاذ و اجرا شده است و اقتصاد این کشورها را با رکود عمیق احتمالی روبه‌رو خواهد کرد.

وزارت بهداشت انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور به 2921 نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته 569 نفر (بیش از 24 درصد) افزایش نشان می‌دهد.

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر 33700 نفر اعلام کرده است. طی 24 ساعت گذشته بیش از 4200 فرد مبتلا به کرونا در انگلیس شناسایی شده‌اند.

نظر شما