شناسهٔ خبر: 39150817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در پی مخالفت صهیونیستها برای گرفتن تست کرونا صورت گرفت؛

گام‌های اسیران در اعتراض به کوتاهی پزشکی عمدی اشغالگران/درخواست از نهادهای جهانی برای فشار بر اسرائیل جهت آزادی اسیران

اسیران دربند رژیم صهیونیستی در زندان عوفر به عنوان اولین گام اعتراضی خود به خودداری اشغالگران از انجام تدابیر پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، وعده غذایی خود را پس دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، این اقدام اعتراضی اسیران در پی مخالفت اداره زندان رژیم صهیونیستی با انجام تست کرونا از اسیرانی صورت گرفت که با اسیر آزاد شده و مبتلا به ویروس کرونا در تماس بوده اند. اشغالگران بهانه خود برای نگرفتن تست کرونا از اسیران را دریافت گزارش پزشکی دانستند که ابتلای اسیر فلسطینی را تایید کند.

 

باشگاه اسیران اعلام کرد بر اساس اطلاعات پیاپی که به دست آن رسیده، اسیران گامهای اولیه را در تلاش برای مهار خطرات شیوع ویروس کرونا به ویژه در بخش 14 زندان آغاز کرده اند.

 

اسیران خواستار آن شده اند تا کمترین ارتباط از سوی زندانبانان صهیونیست وجود داشته باشد همچنین خواسته اساسی آنها گرفتن تست کرونا از اسیرانی است که با اسیر آزاد شده و مبتلا به کرونا تماس داشته اند، اما اداره زندانهای رژیم صهیونیستی به ادعای خود مبنی بر عدم وجود مبتلا به کرونا در میان اسیران ادامه می دهد، این در حالی است که مواردی از ابتلا به کرونا در میان زندانبانان صهیونیست ثبت شده و شمار دیگری از زندانبانان در قرنطینه قرار گرفته اند.

 

باشگاه اسیران بار دیگر خواستار دخالت تمام نهادهای حقوق بشری بین المللی برای آزادی اسیران بیمار، سالخروده، زنان و کودکان دربند اشغالگران قدس شده است. این مرکز رسیدگی به امور اسیران فلسطینی از صلیب سرخ جهانی خواسته است از سلامت اسیران در زندان عوفر اطمینان حاصل کند و با قدرت برای انجام تدابیر پیشگیرانه لازم در تمام زندانها فشار وارد کند.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما