شناسهٔ خبر: 39150752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

معلولین سالهاست که ناخواسته محکوم به فاصله‌گذاری شده‌اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی ضمن تبریک دوم آوریل روزجهانی «اوتیسم» گفت: فاصله‌ذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان متفاوت معلولین عزیز برای همه ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متن کامل این پیام به شرح زیر است: 

#روز جهانی اوتیسم گرامی باد

فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان  متفاوت معلولین عزیز برای همه ماست اینجانب محمد شریعتمداری وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی در  مدت یک سال و اندی که مسئولیت  وزارت رفاه را بر عهده دارم، دردها و مشکلات مختلف معلولین عزیز را دیده و شنیدهام. یکی از آنها فاصله این عزیزان با جامعه است. معلولین عزیز به علت مناسب نبودن فضاهای اداری و شهری ما بیشتر اوقات  ناخواسته در خانه و کاشانه پر مهر و رمز  و رازشان محبوس هستند. شدت این مشکل را من و عموم مردم امروز حس میکنیم. مدت اندکی است که مردم برای حفظ جان خود و عزیزانشان مجبور هستند در منزل بمانند. معلولین عزیز سالهاست  که ناخواسته محکوم به فاصله گذاری شدهاند. فاصلهای که ما میتوانیم آن را با مناسب سازی فضاها واقدامات سازنده فیزیکی و گاهی فرهنگی برداریم. این درسی است که باید همه ما در این ایام بیاموزیم و گوشه ای از درد معلولین عزیز را حس کنیم،  تا انشالله عزم خود را برای تغییر راسخ سازیم. با شیوع  ویروس کرونا درک وضعیت شبه انزاوای معلولین و افراد دارای مشکل اوتیسم  برای ما آسان تر شده است ، باشد که با شناخت جهان معلولین همه به دنبال بهبود وضعیت آنها باشیم.

همه ما در کنار معلولان عزیز 

نظر شما