شناسهٔ خبر: 39150641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زندانیان البرز که کمتر از ۴ماه از حبس آن‌ها باقی مانده بود آزاد شدند

دادگستری استان البرز دستور آزادی زندانیانی که کمتر از چهار ماه از حبس آنان باقی مانده است را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

سید عبداله مرتضوی مدیر‌کل زندان های استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج از بازدید حسین فاضلی هریکندی  رئیس کل دادگستری استان البرز و حسین  مددی  دادستان عمومی و انقلاب این استان از وضعیت زندان‌ها خبر داد و گفت: در حاشیه این بازدید دستور آزادی زندانیانی که کمتر از چهار ماه از حبس آنان باقی مانده است را صادر کردند. 

مرتضوی بیان داشت: از آنجا که مددجویان در اندرزگاه ها و بندها به صورت گروهی نگهداری می‌شوند اقدامات  بهداشتی بر اساس دستور العمل های موجود در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی شده است.

وی اظهار داشت : تمام تمهیدات برای اینکه زندانیان از ویروس کرونا مصون باشند از همان روز دوم اعلام حتی فراتر از پروتکل های و دستور العمل های وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت.

مدیر‌کل زندان‌های استان البرز یادآور شد: خوشبختانه حتی یک نفر هم مبتلا به ویروس کرونا در سطح زندانهای استان البرز نداریم و تمام تمهیدات بهداشتی در حد اعلا  رعایت شده است اما نباید هیچوقت به وضع موجود رضایت داد و بایستی مستمر و به صورت ساعتی این اقدامات تکرار و انجام شود  ومقرر شد از طریق مدیریت بیماری های واگیر استان تمامی زندانیان کنترل و از افراد مشکوک تست گرفته شود .

مرتضوی در ادامه خاطر نشان کرد : برای  پیشگیری از شیوع کرونا ،برخی از برنامه های اصلاح و تربیت که باعث پرکردن اوقات فراغت زندانیان و انطباق آنان با جامعه و سازگاری  اجتماعی کاهش وچه بسا به حالت تعلیق در آمد که فقدان آن باغث پیامدهای نا خوشایندی در برخی از زندان‌های سراسر کشور گردید که بایستی اداره  فرهنگی و تربیتی با توجه به وضع موجود اندرزگاه ها زمینه حداقلی این برنامه ها را مجددا در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ب/م

نظر شما