شناسهٔ خبر: 39150602 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران:

شرایط تهران به ثبات و پایداری نرسیده است

زالی گفت: در حال حاضر شرایط تهران به ثبات و پایداری نرسیده است و تصمبم گیری مسئولان باید به دور از شتاب زدگی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی تهران ما هنوز در تب و تاب این بیماری هستیم و میزان مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قابل توجه است. برخی از بیماران در بخش و تعدادی در مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و به طور کلی باید بگویم که شرایط فعلی تهران به ثبات و پایداری نرسیده است.

او ادامه داد: اینکه تصور کنیم شرایط بحران را رد کرده ایم فریبنده است و اگر تصمیمات قاطع و جدی را ادامه ندهیم دچار مشکلات مختلفی خواهیم شد.

زالی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چند روزی است که انجام می‌شود به دلیل تعطیلات عید نوروز ما نمی‌توانیم بگوییم که تهران به شرایط ثبات و پایداری رسیده است؛ زیرا ما هنوز با تکانه‌های ناشی از برگشت مسافران نوروزی و دوره‌های نهفتگی بیماری کرونا برخورد نکرده ایم، به همین دلیل نباید با شتاب زدگی تصمیمات نادرست گرفته که سبب مخدوش شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی شود.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران بیان کرد: باید تصمیم راهبردی در خانه ماندن را ادامه دهیم اگر تصمیماتی غیر از این بگیریم و قاطع و جدی عمل نکنیم باعث سردرگمی مردم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هنوز شرایط تهرلن به ثبات نرسیده و هرگونه تغییر جدی در زمینه‌های مختلف خیلی زود است، افزود: جدال ما با بیماری کرونا مانند کشتی گیری است که فکر می‌کند تا دقایق آخر برنده از زمین بیرون می‌آید، اما بیماری با شکلی متفاوت او را شکست می‌دهد، به همین دلیل نباید با ساده انگاری به این موضوع بپردازیم که با کمتر شدن میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی در حال مهار کردن بیماری کرونا هستیم.

زالی ادامه داد: در جنگ تمام عیار مانند احد هستیم که نباید بیماری ما را غافلگیر کند. هنوز بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله اورژانس در تسخیر ویروس کرونا است.

او گفت: تصمیمات مسئولان در مقابله با کرونا باید درست و قاطع باشد. امیدوارم در چنین شرایطی تصمیمات متناقض و شتابزده گرفته نشود.

انتهای پیام/

نظر شما