شناسهٔ خبر: 39150546 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان:

سرویس‌های اینترنتی فنی‌وحرفه‌ای کردستان به بارکدهای دوبعدی مجهز شد ه اند

احمدی ،از مجهز شدن سرویس‌های اینترنتی فنی‌وحرفه‌ای کردستان به بارکدهای دوبعدی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، اظهار داشت: سرویس‌های اینترنتی این اداره‌کل با هدف دسترسی سریع و آسان ارباب رجوع به لینک خدمات به بارکدهای دوبعدی «QR-code» مجهز شده اند.

 

 وی افزود: سرویس‌های اینترنتی این اداره‌کل به بارکدهای دوبعدی «QR-code» با هدف دسترسی سریع و آسان ارباب رجوع به لینک خدمات و شماره تماسهای اداره‌کل با استفاده از تلفن همراه هوشمند بدون نیاز به ارائه اطلاعات شفاهی و یا نوشتاری مجهز شده است.

 

احمدی، تصریح کرد: بارکدهای دو بعدی مربع‌های پیکسلی است که نشان‌دهنده داده‌هایی مانند یک URL وب سایت، اطلاعات تماس، مشخصات کالایی خاص و یا تمامی موارد ذکر شده است.

 

وی افزود: روش متداول این است که کاربر با اسکن نمودن بارکد دوبعدی به وسیله گوشی هوشمند خود و با استفاده از برنامه‌هایی که در دسترس همگان قرار دارند اطلاعات را برای خود ترجمه می‌کند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: این بارکدهای دو بعدی زمانی مفید و کاربردی هستند که کاربر نیاز به دسترسی سریع و آسان به اطلاعات تماس و همچنین URL  یک وب سایت را داشته باشد و دیگر نیازی نیست وقت خود را برای جستجو در موتورهای جستجوگر و یا تایپ نمودن یک آدرس وب و غیره  صرف کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، افزود: از ابتدای سال‌جاری مراجعین می‌توانند با اسکن بارکدهای دوبعدی از این خدمت اداره‌کل بهره‌مند شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان دارای بیش از 30 خدمت آنلاین و بیش از 60 لینک خدمت اینترنتی است.

پایان پیام/ 181

نظر شما