شناسهٔ خبر: 39150296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

تشکیل ۷۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال/پلمپ ۱۹۰۰ واحد صنفی متخلف در خوزستان/کشف انبارهای حاوی بیش از 30 هزار ماسک در استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل پرونده برای ۷۷ واحد صنفی متخلف در اهواز خبر داد و گفت: حدود ۱۹۰۰ واحد صنفی متخلف در خوزستان نیز پلمپ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری امروز در تشریح اقدامات ویژه دستگاه مطبوعش در راستای دستورالعمل های ستاد کرونا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در استان و افزایش تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده، با توجه به اینکه استان وارد کننده مواد ضدعفونی کننده دست بود، با دعوت از بخش خصوصی و حتی واحدهای تولیدی کننده آب معدنی برای تغییر خط تولید آنان، شرایط تولید مواد ضد عفونی کننده دست در استان فراهم شد و عرضه این مواد اکنون در استان به حالت اشباع رسیده است.

او با اشاره به کمبود ماسک به عنوان یکی دیگر از اقلام مورد نیاز شهروندان و کادر درمانی در استان، گفت: در تامین ماسک و دستکش کمبودهایی داریم که با کمک واحدهای صنعتی چندین کارگاه تولید ماسک های معمولی در استان راه اندازی شده است، اما بر اساس پروتکل های بهداشتی ماسک باید برای افراد بیمار استفاده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه ۶ پرواز حامل ماسک به کشور انجام گرفته است که با پیگیری های انجام شده تاکنون حدود ۲۱۵ هزار ماسک به خوزستان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد تا کنون ۱۰۰ هزار ماسک وارد استان شده است و با اولویت مراکز درمانی و بیمارستان های استان توزیع شده است.

نظری با اشاره به اینکه تقاضا برای دستکش و ماسک در استان همچنان بالا است، اضافه کرد: چند واحد تولید کننده دستکش توسط برخی شرکت ها و بخش خصوصی در استان راه اندازی شده است، که امیدواریم با افزایش تولید این اقلام در روزهای آینده شاهد اشباع این اقلام در بازار باشیم.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به افزایش بازرسی های اداره مطبوعش در کنار دیگر بخش ها از انجام حدود چهار هزار و ۸۱۸ مورد بازرسی در سطح شهرستان اهواز خبر داد و بیان کرد: در جریان این بازرسی ها برای ۷۷ واحد صنفی متخلف به ارزش ۲۸ میلیارد ریال تشکیل پرونده شد، که از این تعداد پرونده ۶ مورد مربوط به احتکار و سه مورد مربوط به امتناع از عرضه و ۶۸ پرونده نیز مربوط به گران فروشی بوده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت چندین انبار احتکار ماسک با تعداد بالای ۳۰ هزار عدد در استان کشف شده که پرونده آنان به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد، گفت: همچنین بازرسان این سازمان در طی این مدت توانستند تعداد ۳۳ هزار و ۴۲۸ عدد ماسک پزشکی، ۴۰ هزار و ۵۱۶ بسته دستکش لاتکس، ۱۱ هزار و ۸۷۷ لیتر الکل طبی، ۳۵۲ لیتر محلول ضد عفونی کننده و ۲۷۵ بطری ژل ضد عفونی کننده را کشف نمایند.

نظری در پایان با تاکید بر اینکه در کنار پلمپ، پروانه کسب واحد های صنفی نیز باطل خواهد شد، تصریح کرد: بازرسان سازمان صمت خوزستان تا کنون یک هزار و ۵۷۵ گشت مشترک با نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، اماکن نیروی انتظامی و  انجام داده اند تا در سطح شهر اصنافی را که از تعطیلی واحد صنفی خود امنتاع می کنند، شناسایی نمایند که در این خصوص تاکنون یک هزار و ۹۰۰ واحد صنفی غیر ضروری که از این قوانین سرپیچی کرده اند، پلمپ شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما