شناسهٔ خبر: 39150015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

تطهیر «متهمان پرونده جاسوسی محیط زیستی» با تابلوی «فرزندان طبیعت»

صاحب‌خبر -
شهدای ایران: ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «مصائب فرزندان طبیعت» نوشت:«اسفند ماه 96 و در کمال تعجب هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز، کاووس سید امامی و عبدالرضا کوهپایه فعال محیط زیستی به اتهام جاسوسی از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و همزمان موج خبری قابل توجهی از سوی رسانه‌های اصولگرا با همراهی صدا و سیما ایجاد شد چندی بعد این موج فروکش کرد اما خبر خودکشی کاووس سید امامی، این پرونده را به یکی از جنجالی ترین پرونده های سال های اخیر تبدیل کرد و نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرد».

ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: «اما این پایان رسیدگی‌ها نبود. اواخر آبان حکم این فعالان محیط زیستی صادر شد. نیلوفر بیانی و مراد طاهباز هرکدام به ده سال، طاهر قدیریان و هومن جوکار هر یک به هشت سال و امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی هر یک به سه سال محکوم شدند. رجبی به ۶ سال و عبدالرضا کوهپایه به ۴ سال زندان محکوم شدند. ۵۸ سال زندان در نظر گرفته شده برای این فعالان در نهایت در دادگاه پرانتقاد تجدیدنظر بدون حضور وکلای ایشان تایید شد. اما هنوز امید ناچیزی وجود دارد که احکام صادره با ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور بشکند».



اصلاح طلبان و رسانه های این طیف همواره یک پای ثابت دفاع از جاسوس ها هستند. یکروز تمام قد از جاسوس هسته ای- عبدالرسول دری اصفهانی- دفاع کرده و روز دیگر- نازنین زاغری- جاسوس دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی را با این عنوان که او «مادری دلسوز» است، بزک می کند.

این طیف یکروز، معاون فراری سازمان محیط زیست- کاوه مدنی- را نخبه ایرانی جا زده، و روز دیگر، کاووس سیدامامی را که نقش ویژه ای در جاسوسی از سایت های موشکی و انتقال اطلاعات حساس نظامی به دشمن داشت، را استاد دلسوز دانشگاهی جا می زند.

لازم به ذکر است که کاوه مدنی برای پیوستن ایران به معاهده خسارت بار پاریس به شدت تلاش کرد. این در حالی است که آمریکا زیر بار تعهدات تحمیلی این معاهده نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد.

بهمن ماه ۹۶ چند جاسوس وابسته به سرویس های بیگانه که در پوشش فعالیت های محیط زیستی به جاسوسی از امکان حساس نظامی می پرداختند، دستگیر شدند که یکی از آنها به نام کاووس سیدامامی پس از بازداشت در زندان اقدام به خودکشی کرد.

حالا این روزنامه اصلاح طلب- که پیش از این از مفسدان دانه درشت اقتصادی، از جمله شهرام جزایری دفاع کرده بود- در اقدامی تأمل برانگیز، متهمان پرونده جاسوسی محیط زیستی را فرزندان طبیعت نامیده است!

  تطهیر «متهمان پرونده جاسوسی محیط زیستی» با تابلوی «فرزندان طبیعت»
 


نظر شما