شناسهٔ خبر: 39149194 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پخش مسابقه «برخط شو- شهربازی» تا پایان ماه مبارک رمضان

مسابقه هیجان انگیز «برخط شو-شهربازی» به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی و کارگردانی امیراصانلو بازی «اسم فامیل» نوستالژی دهه شصتی‌ها را با تکنولوژی نسل جدید تلفیق کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مسابقه جذاب «برخط شو- شهربازی» که با اجرای وحید رونقی و امیرکاظمی با جایزه میلیونی از دوم فروردین از شبکه پنج سیما هر شب ساعت ۱۸ عصر و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

در این مسابقه تلویزیونی که افشین صادقی‌زاده سردبیری و محمد صفاجویی و سینا قلیچ‌خانی نویسندگی آن را برعهده دارند، شرکت‌کنندگان از طریق اپلیکیشن در بازی خاطره انگیز اسم-فامیل با یکدیگررقابت می‌کنند.

سهیل سلیمانی تهیه کننده این مسابقه درباره ایده تولید این برنامه گفت: یکی ازمحبوب‌ترین ساختار‌ها در میان بینندگان تلویزیون، مسابقات است و گروه برنامه ساز ما با توجه به شرایط کنونی جامعه به دلیل انتشارویروس کرونا و توصیه به خانه ماندن مردم، تصمیم گرفت برنامه‌ای تولید کند تا هموطنان عزیزی که در خانه مانده‌اند، سرگرم شوند و با انجام بازی‌های خانگی با ساده‌ترین روش‌ها، سختی حضور در خانه را کم‌تر احساس کنند.

تهیه کننده مسابقه «برخط شو-شهربازی» در توضیح ساختار این مسابقه هم گفت: این مسابقه در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات عمومی در کنار ایجاد فضای سرگرمی سالم و شاد برای خانواده‌ها در ساعات شبانگاهی طراحی شده و نخستین بار است که در تلویزیون طراحی و اجرا شده که بینندگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن برنامه و با استفاده از تلفن همراه به سئوالات پاسخ دهند و امتیاز کسب کنند.

وی ادامه داد: درمسابقه «برخط شو- شهربازی» که همان اسم فامیل نوستالژیک دهه شصت، اما به صورت دیجیتال است شرکت‌کنندگان ازطریق اپلیکیشن که دانلود، نصب و استفاده از آن رایگان و بدون کسرهزینه برای شرکت کنندگان است برای بردن جایزه با یکدیگررقابت می‌کنند.

تهیه کننده برنامه «برخط شو- شهربازی» درباره مراحل این مسابقه نیز گفت: این مسابقه سه مرحله دارد که در مرحله نخست همان بازی اسم فامیل کلاسیک است و طی آن یک حرفی مشخص می‌شود و بر اساس آن شرکت کنندگان موارد درخواستی و مشخص شده را با آن حرف بیان می‌کنند و «بانک اطلاعاتی» (data base) آن در اپلیکیشن و دسترس شرکت کنندگان موجود است.
درمرحله دوم سئوالات انتخابی از یک اپیزود نمایشی مطرح می‌شود که این سئوالات درباره ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن است. شخصیت این آیتم «خشایار» نام دارد که قبل از قرنطیه خانگی به خانه عمه اش رفته و حالا مجبور است این روز‌ها را همان جا سپری کند و اتفاقات طنزی که برایش روی می‌دهد، روایت می‌کند که از دل گفته‌های وی، سه سئوال برای شرکت کنندگان مطرح می‌شود.

در مرحله پایانی مسابقه، شرکت کنندگان باردیگر بازی اسم - فامیل را انجام می‌دهند، اما این دفعه تنها ۳۰ ثانیه فرصت برای پاسخگویی دارند که در نهایت با جمع امتیازات، برندگان معرفی می‌شوند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در هر برنامه مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای برندگان مسابقه در نظر گرفته شده که بین افرادی که مراحل بازی را با موفقیت طی می‌کنند تقسیم می‌شود و برای انتخاب برگزیدگان محدودیتی نداریم، اما اگر برندگان مسابقه بیش از ۴۰ نفر شوند از طریق اپلیکشین درخصوص اینکه مبلغ جایزه بین تمام برندگان تقسیم یا قرعه کشی شود از مردم نظرسنجی می‌شود.
تهیه کننده مسابقه نوروزی «برخط شو– شهربازی» افزود: این مسابقه سعی کرده است برای حضور مردم در خانه به دلیل قطع زنجیره بیماری کرونا، فضای شادی را مهیا کند و در کنار تجربه هیجان بازی و دریافت جایزه، یک سری بازی‌های خانگی را هم آموزش دهد.

وی درپایان تاکید کرد: تا زمانی که خانه‌نشینی به دلیل شیوع بیماری کرونا پابرجاست پخش این برنامه ادامه دارد و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان پخش آن ادامه داشته باشد البته با تفاوت این که فقط یک نوبت پخش در ساعت ۳۰ بامداد خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما