شناسهٔ خبر: 39146866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر شهید مدافع سلامت در یزد به خاک سپرده شد

یزد- ایرنا- پیکر سرگرد پاسدار شهید محمود شمس‌الدینی از شهدای مدافع سلامت امروز( پنجشنبه ) با رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در گلزار شهدای خلدبرین شهر یزد به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

مراسم خاکسپاری این شهید به خاطر بیماری کرونا و توصیه کادر درمانی استان یزد بدون تشییع و حضور مردم برگزار شد.

جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در آینده و در شرایط مناسب به نحو باشکوهی برگزار می‌شود.

سرهنگ حسین زارع کمالی در گفت و گو با ایرنا افرود: پاسداشت یاد شهیدان و شهدای مدافع سلامت یک رسالت ملی و دینی است .

وی اظهار کرد: این شهید بزرگوار سال‌ها در خدمت مردم و جامعه پزشکی استان بود و باید همواره یاد او در بین مردم زنده بماند.

این شهید بزرگوار از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان بود و در نقاهتگاه این تشکل مشغول به فعالیت بود و ۱۱ فروردین ماه جاری به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید.

تلاش متمادی و دلسوزانه این شهید در  بیمارستان‌ صحرایی در خدمت به مردم محروم، مشارکت در کمک به سیل زدگان و همکاری در اعزام پزشکان به مناطق محروم بخشی از خدماتش بود.

هفتم فروردین ماه جاری رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ١٤٦ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ١٠ تن از نیروهای بهداشتی و هفت نفر از پرستاران به طور قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

بر اساس اخبار منتشره در رسانه های یزد به نقل از سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ذر استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و هفت نفر با علائم تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کردند که یک هزار و ۱۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند .

همچنین در این مدت هزار و۹۷۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان  ترخیص شدند و ۱۳۶ تن هم به دلیل ابتلا به این بیماری  فوت کردند.

نظر شما