شناسهٔ خبر: 39146812 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سپید آنلاین | لینک خبر

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:

سه گروه مستقل روی واکسن کرونا کار می‌کنند

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: سه گروه مستقل روی واکسن بیماری کرونا کار می‌کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپیدآنلاین، سورنا ستاری در پست اینستاگرام خود درباره فعالیت های این معاونت و شرکت‌های دانش بنیان نوشت: از ابتدای این بحران، شرکت‌های دانش‌بنیان، محققین و بسیاری از استارت آپ‌ها تلاش‌هایی شبانه‌روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشتند. وی ادامه داد: از تولید دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق های icu، سی‌تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیصی و همینطور تلاش‌های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است.
به گفته ستاری، سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است و حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماری تحت کنترل درآمده و این موضوع به دست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت‌های آنها از فرزندانشان در کادر درمانی و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها.
وی آورده است: حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعا بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‌کند.
ستاری در ادامه می‌افزاید: کسب و کارهای جدید متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهند رفت؛ بنابراین فرصت‌های بسیاری پیشروی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذرد ولی با قوانین و مقررات جدید.

نظر شما