شناسهٔ خبر: 39146708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

سندرز: تحریم ها مانع رسیدن دارو به ایران است / بایدن رئیس جمهور آتی آمریکاست

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید جو بایدن با کسب 46 درصد آرا از ترامپ با کسب 40 درصد آرا در افکار عمومی آمریکایی‌ها شانس بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نتایج نظرسنجی جدیدی که به‌صورت مشترک توسط خبرگزاری رویترز و مؤسسه ایپسوس انجام شده است نشان می‌دهد فاصله جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوی پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی در افکار عمومی برای به دست گرفتن زمام کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیشتر شده است.
بر این اساس، بایدن هم‌اکنون با 46 درصد آراء آمریکایی‌های واجد شروط رأی دادن، با اختلاف شش درصدی از ترامپ پیشتاز است. ترامپ نیز فعلاً حمایت 40 درصد آمریکایی‌ها را دارد.
پیش از این نیز نتیجه نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با 9 درصد فاصله از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

سندرز: تحریم ها مانع رسیدن دارو به ایران است    
 سناتور «برنی سندرز» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه تحریم ها مانع رسیدن دارو به ایران است، خواستار لغو آنها شد.
این سناتور ایالت ورمونت بامداد چهارشنبه در توئیتر نوشت: ویروس کرونا جان دو هزار و 600 نفر را در ایران گرفته است و تحریم های آمریکا مانع رسیدن دارو و کمک به آن کشور است.
این سناتور، خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نوشت: بیماری های همه گیر هیچ مرزی نمی شناسند. بیایید اختلافات کشورهایمان را کنار بگذاریم و برای کاهش آلام انسانی، تحریم ها را بردارید.
در هفته های اخیر با شیوع کرونا در ایران و سایر نقاط دنیا، کشورها، نهادها و شخصیت های زیادی از سراسر جهان خواستار لغو تحریم های ضدانسانی علیه ایران شدند.
شماری از کشورها در نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته و تصریح کردند تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان است.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان از جمله رهبرانی است که خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شده است.
همچنین در داخل آمریکا شخصیت ها و رسانه های معروف خواستار برداشته شدن این تحریم ها شده اند.
روزنامه واشنگتن پست هفته جاری در گزارشی نوشت؛ کارکنان درمان و کارشناسان می گویند که تحریم های آمریکا مانعی برای ایران در واردات دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مواد خام برای تولید آن ها در داخل است.

بایدن رئیس جمهور آتی آمریکاست    
نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که حمایت از «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بیشتر از «دونالد ترامپ» است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، نتایج نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز نشان می دهد که بایدن به عنوان نامزد احتمالی دموکرات ها مورد حمایت 49 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی است و ترامپ در این رقابت نظری تنها توانست 40 درصد حمایت رأی دهندگان را کسب کند.
طبق این نظرسنجی، 11 درصد از رأی دهندگان گفتند که هنوز درباره این که به چه کسی رأی دهند، تصمیم گیری نکرده اند یا قصد دارند به فرد دیگری رأی دهند.
نظرسنجی فاکس نیوز از بین 1011 نفر از رأی دهندگان واجد شرایط که به طور تصادفی انتخاب شده بودند و در بازه زمانی (21 تا 24 مارس) با ضریب خطای 2 درصد انجام شد.
ماه گذشته، در یک نظرسنجی بایدن با کسب 49 درصد آرا در مقابل حمایت 41 درصدی از ترامپ با اختلاف 8 درصدی از او پیشی گرفت.

بایدن خطاب به ترامپ: بجنب تا دیر نشده
 جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با توجه شیوع و همه گیری جهانی کرونا در ایالات متحده گفت: ترامپ تا دیر نشده باید بجنبد و در مقابله با کرونا سریع تر عمل کند.
بایدن معاون اول باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا دو شنبه شب در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت، تجربه یاد داده است که سرعت عمل در این زمینه بسیار مهم است.
بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 ، از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواست که (در مقابله با کرونا) از قانون تولید دفاعی فدرال بیشتر استفاده کند.
وی افزود، در صورت پیروزی در انتخابات، تجهیزات پزشکی بیشتری به ایالت های درگیر کرونا مانند نیویورک ارسال خواهد کرد.
بایدن با توجه به سخنان فرماندار نیویورک در مورد کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه تنفسی گفت، رییس جمهوری نباید فرمانداری هایی را که با آن ها مخالف است تحقیر کند.
اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک شامگاه دوشنبه با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت اعلام کرد: انتظار می رود مرگ و میر ناشی از این بیماری در دو هفته آینده افزایش یابد.
کومو در نشست خبری گفت، آمار کنونی مبتلایان به ویروس کرونا نگران کننده است و هیچ آمریکایی از این بیماری مصون نیست.
کومو افزود، یکهزار و 122 تن در نیویورک بر اثر کووید -19 جان خود را از دست داده اند که این آمار مبهوت کننده است.
تا کنون 145 هزارو 131 تن در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده و 2هزارو 608 تن نیز جان باخته اند.

برچسب‌ها:

نظر شما