شناسهٔ خبر: 39146475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای اصفهان ناسالم شد

اصفهان-ایرنا- وضعیت کیفی هوای اصفهان ظهر امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در باره وضعیت کیفی هوای این استان به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹ در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم‌افزار مرکز پایش این اداره کل تا ساعت ۱۴ امروز با میانگین  ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

محمود مزارع افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد۱۴۶(AQI) ناسالم برای گروه‌های حساس، خیابان استانداری ۱۲۸ ناسالم برای گروه‌های حساس،خیابان دانشگاه ۱۵۶ ناسالم برای عموم و بزرگراه خرازی ۹۵ سالم ثبت شده است.

وضعیت کیفی شهرستان‌های شاهین شهر، نجف‌آباد با میانگین‌های ۸۲ و ۸۶ در وضعیت سالم و مبارکه با ۱۳۱ نیز ناسالم برای گروه حساس است.

همچنین نقشه‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیانگر رجو به نسبت ناپایدار طی سه روز آینده است و بر این اساس در سه روز آینده در اکثر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در عصر و شب بارش‌های رگباری بهاری و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۱ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت. 

اصفهان از جمله کلانشهرهای نخست کشور است که از سال‌های گذشته با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند. در دهه گذشته برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در جهت کاهش آلودگی هوای این کلانشهر اجرا که هر کدام با تغییر مدیریت‌ها در نیمه راه رها شده یا بدلیل مشکلاتی دیگر نظیر  کمبود بودجه، بی‌توجهی کافی سایر دستگاه‌های مرتبط و نگاه فصلی به مشکل آلودگی هوا به پایان نرسیده است.

این کلانشهر به لطف ناپایداری هوا در فروردین ۹۹ تا به امروز چهار روز هوای پاک را تجربه کرد و هوای ناسالم نداشت در حالی که فروردین سال گذشته این استان تا ۱۳ فروردین از ۶ روز هوای پاک برخوردار بود.

با این حال می طلبد، مسوولان امر با پایان فصل زمستان و کاهش اثرات وارونگی هوا(اینورژن) و افزایش دما، آلودگی هوای اصفهان را به دست فراموشی نسپارند، چون بعد از شش ماه بازهم، این وضعیت میهمان اصفهان خواهد بود و نیاز است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

نظر شما