شناسهٔ خبر: 39146424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراقبت‌های بهداشتی تا قطع زنجیره کرونا در جنوب‌غرب خوزستان ضروری است

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌: ماندن در خانه و رعایت مراقبت‌های بهداشتی از سوی شهروندان جنوب غرب خوزستان تا قطع کامل زنجیره کرونا ضروری است.

صاحب‌خبر -

شکرالله سلمان زاده پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ هنوز درمان قطعی و واکسن ندارد تا زمانی که حتی یک مبتلا و ناقل این بیماری وجود داشته باشد باید پروتکل‌های مراقبتی رعایت شود.

وی افزود: همیشه احتمال بازگشت بیماری کرونا وجود دارد و مردم باید نسبت به شیوع آن مراقبت لازم را داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌:حتی اگر خوزستان از این بیماری پاک شود اما در استان های مجاور این بیماری وجود داشته باشد، باز هم خطر ابتلا و گسترش آن در استان خوزستان وجود دارد.

سلمان‌زاده تصریح کرد: تا زمانی که بیش از یک ماه از آخرین فرد مبتلا به کرونا نگذشته باشد، مردم باید نکات بهداشتی و مراقبت های لازم را انجام دهند و سختگیری‌ها ادامه داشته باشد.

سلمان‌زاده با اشاره به حضور استاندار خوزستان  در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان به عنوان مرکز معین پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، گفت: کمبودهای موجود در این بیمارستان با استاندار خوزستان مطرح شد و وی برای رفع کمبودها قول مساعد داد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

نظر شما