شناسهٔ خبر: 39146224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکذیب شد: حفر گورهای جمعی برای دفن جان‌باختگان کرونا در لنگرود

تهران- ایرنا- همزمان به شیوع ویروس کرونا در ایران، خبرهای مربوط به دفن جان باختگان نیز به یکی از مسائل مهم در کشور تبدیل شده‌است تا آنجایی که از طرف شبکه‌های معاند اخبار کذبی در ارتباط با این شهر منتشر می‌شود که یکی از آنها تصاویر و فیلم‌هایی مربوط به گورهای جمعی برای دفن جان‌باختگان کرونا در لنگرود است.

صاحب‌خبر -

دفن جان باختگان بیماران کرونایی در کشور یکی از دغدغه های مهمی است که حرف و حدیث های مختلفی در مورد آن وجود دارد؛ اینکه این جان باختگان را چگونه دفن می کنند، یکی از مهمترین سوال های مردم شده است. به همین دلیل هم باعث سوءاستفاده شبکه های معاند برای انتشار اخبار کذب شده است.  

شایعه

تصاویری از یک گور جمعی جانباختگان شهر لنگرود منتشر شده است که در آن ۳۱ تابلو شامل اسامی جانباختگان مبتلا به کرونا قرار داده شده است، نمایان است. طبق تصویر دریافتی این افراد در کنار یکدیگر و در یک گور جمعی که به شکل گودال بزرگ حفر شده است، دفن شده‌اند.

به این ترتیب فقط در یک نقطه از شهر لنگرود در گیلان، حداقل ۳۱ تن از افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، دفن شده‌اند. این سند گواه آمار بسیار بالای فوت‌شدگان کرونا در ایران است.

تکذیب شایعه

با بررسی‌های رسانه‌ها مشخص شد این شایعه کذب بوده و ویدئوهای مربوط به آن، پیش از این در ۲ مرحله در اسفند ۱۳۹۸خورشیدی با عنوان دفن بیماران کرونایی در گورهای جمعی و دفن جان‌باختن تعداد زیادی از موسیقی دانان لنگرودی بر اثر کرونا منتشر شده بود. این در حالی‌است که در ویدئوی مذکور نیز، صرفاً تصاویری از خاک‌برداری محل دفن درگذشتگان بر اثر کرونا منتشر شده و با توجه به لزوم حفر عمیق‌تر این قبرها، ادعای حفر گورهای جمعی توسط شبکه های معاند مطرح شده است.

نظر شما